Події лютого 201928.02.2019


14-го та 15-го лютого. Концерт і майстер-класи фортепіанного дуету І. Седюка та О. Копелюка у м. Запоріжжя

14-го та 15-го лютого відбувся концерт університетського фортепіанного дуету – Ігоря Седюка та Олега Копелюка – у Великій залі Запорізького музичного училища імені П. Майбороди. Окрім концертного виступу, харків’яни провели відкриті майстер-класи для студентів училища, а після спілкування з ними здійснили подорож по історичних місцях на острові Хортиця.

Музиканти висловлюють щиру подяку запорізьким колегам за надзвичайно теплу зустріч та співпрацю.


20 лютого. Студентські збори

На Студентських зборах обговорили результати зимової сесії та нові можливості програми обміну ERASMUS+

У четвер 20 лютого студентські збори розпочалися з доповіді проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків О.С.Прийменка. Для студентів ХНУМ у 2019 році відкриваються нові можливості навчання за програмою ERASMUS+, відтепер разом із Сonservatorio Superior de Musica de Vigo (Іспанія) ще два мистецьких навчальних заклади відкривають свої двері для них. Мова йде про Conservatorio Superior de Musica «Manuel Castillo» (м. Севілья, Іспанія), Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto (м. Порту, Португалія).

Студенти з оркестрового факультету вже два роки поспіль навчаються у наших Erasmus–партнерів в м. Віго, тепер до них можуть приєднатися і студенти з виконавсько-музикознавчого факультету, а саме піаністи, композитори. Олександр Прийменко пояснив процедуру подання заявок від бажаючих навчатися у перелічених навчальних закладах і наголосив, що знання з мови (англійської або іспанської) перевірятиме незалежна комісія з іспанських  вишів у квітні місяці 2019 року.

Декани факультетів С. П. Турнєєв (виконавсько-музикознавчий) і М. В. Бевз (оркестровий) продовжили збори змістовними повідомленнями про результати зимової екзаменаційної сесії і студентські рейтинги. На виконавсько-музикознавчому факультеті з відмінними результатами завершили сесію 11 студентів, а президентську стипендію отримали Казанцев Сергій, Любченко Валерія і Ушакова Маргарита. Стипендію «Обдарованість» отримав Володимир Богатирьов.

На оркестровому факультеті 7 студентів здали сесію на «відмінно». Президентську стипендію отримали Владислав Петрик і Ольга Ільяшенко, а стипендію «Обдарованість» – Арсеній Ставицький і Іван Глібов.

На театральному факультеті, як повідомила декан Я. В. Партола, президентську стипендію отримали Ірина Волошина і Анастасія Гордєєва, а стипендію «Обдарованість» – Демід Брюханов. На «відмінно» закінчили перший семестр 7 студентів.



21 лютого. Вітаємо переможців Олімпіади з іноземних мов!

21 лютого 2019 року в ХНУМ імені І. П. Котляревського відбувся І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з іноземних мов.

Вітаємо переможців і всіх учасників з їх досягненнями!

Англійська мова:

І місце–ЛИСИЧКА ОЛЕКСАНДР, І курс, ступінь освіти «магістр», виконавсько-музикознавчий факультет;
ІI місце – КОЗИК ДАР'Я, І курс, ступінь освіти «магістр», виконавсько-музикознавчий факультет;
ІІІ місце – ТЕР-КАРАПЕТЯНЦ ТИГРАН, ІV курс, ступінь освіти «бакалавр», оркестровий факультет;

Німецька мова:

І місце–РУДИК МАРИНА, ІІІ курс, ступінь освіти «бакалавр», виконавсько-музикознавчий факультет;
ІІ місце–ЧЕРКАС ЮЛІЯ, ІV курс, ступінь освіти «бакалавр», виконавсько-музикознавчий факультет; 

Італійська мова:

І місце–СКЛЯРОВА ДАРИНА, ассистент-стажист;
ІІ місце–СМОКОЛІНА ОЛЬГА, ІІІ курс, ступінь освіти «бакалавр», виконавсько-музикознавчий факультет;
ІІІ місце–ТРУБАЄВА АНАСТАСІЯ, І курс, ступінь освіти «бакалавр», виконавсько-музикознавчий факультет. 

Бажаємо подальших успіхів!


22 лютого. Науково-практична конференція «Музика і театр у сучасному науковому дискурсі»

22 лютого конференція науково-викладацького складу ХНУМ імені І. П. Котляревського розпочалася пленарним засіданням, на якому виступили завідувач кафедри інтерпретології та аналізу музики, доктор мистецтвознавства, професор Людмила Шаповалова (доповідь «Митець і влада» із презентацією книги «Георгий Свиридов. Музыка как судьба») та її со-доповідач доктор мистецтвознавства Оксана Александрова з темою «Г. Свиридов. Музика як доля: сторінками епістолярної спадщини». Кандидат мистецтвознавства Олена Батовська продовжила засідання  і розповіла про «Формування хорового виконавства України та Білорусі в контексті європейського хорового мистецтва acapella». Гість конференції Віктор Тиможинський, голова ПЦК музично-теоретичних дисциплін Волинського коледжу культури і мистецтв ім. І.Ф. Стравінського, запропонував розповідь про Ігоря Стравінського у сучасному музичному житті Волині. 

Презентацію нових наукових видань університету мистецтв у 2018–2019 навчальному році провів проректор з наукової роботи університету, професор кафедри історії української і зарубіжної музики Андрій Жданько.

Далі конференція продовжилася в роботі 11-ти секцій, де було запропоновано більше 130 доповідей і наукових розвідок з різних аспектів сучасної музикознавчої і театрознавчої науки аспірантами і викладачами кафедр.

Під час конференції співробітники університетської бібліотеки презентували виставку видань з власних фондів, а завершився науковий форум показом вистави «Попелюха» Я. Гловацького (режисер С. Бережко) у навчальному театрі ХНУМ студентами курсу Ю.С. Євсюкова.


А.Жданько відкриває конференцію

Л.Шаповалова

О.Александрова

В.Тиможинський

О.Батовська

Після пленарного засідання

Виставка бібліотечного фонду
 

Тетяна Казакова
Фото – Людмила Казакова


23 лютого. Четвертий конкурс імені Тараса Кравцова

Завершено другий тур Четвертого Всеукраїнського Конкурсу з теорії музики імені Тараса Кравцова для студентів мистецьких навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та учнів середніх спеціалізованих музичних шкіл.

Голова оргкомітету Конкурсу - Тетяна Вєркіна, ректор ХНУМ імені І.П.Котляревського, Народна артистка України, кандидат мистецтвознавства, професор.

Голова журі - Сергій Турнєєв, Заслужений діяч мистецтв України, професор кафедр теорії музики, композиції та інструментування ХНУМ.

Члени колегії журі:

Неоніла Очеретовська, завідувач кафедри теорії музики ХНУМ, доктор мистецтвознавства, професор;
Наталія Беліченко,
кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри теорії музики;
Марія Борисенко,  
кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри теорії музики ХНУМ;
Григорій Ганзбург, 
кандидат мистецтвознавства, викладач-методист ХМУ ім. Б.М.Лятошинського; 
Галина Полтавцева,
 кандидат мистецтвознавства, професор кафедри теорії музики ХНУМ;
Ярослава Сердюк,
 кандидат мистецтвознавства, викладач кафедри теорії музики ХНУМ;
Віктор Тиможинський,
Заслужений діяч мистецтв України, викладач Волинського коледжу культури і мистецтв ім. І. Стравінського.

 

За рішенням журі до участі у другому турі були допущені такі студенти:

1. Борис Марія (Тернопільське обласне державне Музичне Училище ім. Соломії Крушельницької)
2. Деменчук Єва (Вище Мелітопольське Училище культури)
3. Кінашевська Анастасія (Тернопільське обласне державне Музичне Училище ім. Соломії Крушельницької)
4. Куліш Ганна (Харківський Вищий Коледж мистецтв)
5. Нємий Віталій (Тернопільське обласне державне Музичне Училище ім  Соломії Крушельницької)
6. Мірошніченко Ксенія (Маріупольський Коледж мистецтв)
7. Пономарьова Ганна (Маріупольський Коледж мистецтв)
8. Сич Олена (Тернопільське обласне державне Музичне Училище ім. Соломії Крушельницької)
9. Собчук Аліна (Рівненське Музичне Училище Рівненського державного гуманітарного університету)
10. Соколова Софія (Маріупольський Коледж мистецтв)
11. Радько Анна (Рівненське Музичне Училище Рівненського державного гуманітарного університету)
12. Труфкіна Анна (Криворізький обласний Музичний Коледж)
13. Фурсова Ольга (Житомирське Музичне Училище ім. В. С. Косенка)
14. Хаджиоглу Мєлікє (Маріупольський Коледж мистецтв)
15. Шапкіна Юлія (Криворізький обласний Музичний Коледж)
16. Шевлякова Ірина (Маріупольський Коледж мистецтв)
17. Щукіна Поліна (Криворізький обласний Музичний Коледж)
18. Яковлева Руслана (Торецький Музичний Коледж)

 

ЗА ПІДСУМКАМИ І ТА ІІ ТУРІВ ВИЗНАЧЕНІ ПЕРЕМОЖЦІ ЧЕТВЕРТОГО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ ІМЕНІ ТАРАСА КРАВЦОВА

 Лауреати Конкурсу:

 І премія – РАДЬКО АННА (Рівненське музичне училище Рівненського державного гуманітарного університету);

ІІ премія – ТРУФКІНА АННА (Криворізький обласний музичний коледж);

ІІІ премія – ШАПКІНА ЮЛІЯ (Криворізький обласний музичний коледж).

 

Приз «Надія» отримали:

ПОНОМАРЬОВА ГАННА (Маріупольський коледж мистецтв);

СИЧ ОЛЕНА (Тернопільське Обласне Державне музичне училище імені С. Крушельницької)

 

Почесними грамотами за підготовку лауреатів та учасників Конкурсу нагороджено викладачів: 

  • Чайковська Олена Владиславівна, викладач-методист вищої категорії Рівненського музичного училища Рівненського державного гуманітарного університету;
  • Шипілова Ганна Петрівна, методист вищої категорії Криворізького обласного музичного коледжу;
  • Білодід Антоніна Анатоліївна, викладач другої категорії Криворізького обласного музичного коледжу;
  • Іванова Олена Вікторівна, викладач-методист вищої категорії Маріупольського коледжу мистецтв;
  • Бородай Марія Володимирівна, викладач-методист вищої категорії Тернопільського обласного державного музичного училища ім. С. Крушельницької;
  • Рогачевська Любов Юріївна, викладач вищої категорії Тернопільського обласного державного музичного училища ім. С. Крушельницької.
  • Якимчик Юлія Леонідівна, викладач першої категорії Житомирського музичного училища імені Віктора Степановича Косенка.
  • Синяк Любов Валеріївна, викладач першої категорії Житомирського музичного училища імені Віктора Степановича Косенка.

 

Вітаємо переможців, учасників та їх керівників з успішним завершенням Конкурсу, щиро бажаємо нових творчих досягнень і нових зустрічей у стінах нашого вишу!

Репортаж опублікований у блоці АКТУАЛЬНОГО.

Сторінки підготували: Марія Борисенко, Марина Дербас, Наталія Беліченко
Фото - Марина Дербас, Людмила Казакова 

 


23 лютого. Концерт у Харківській філармонії за участю диригента, професора ХНУМ А. Калабухіна, університетського фортепіанного дуету І. Седюка і О. Копелюка



23 лютого в Органній залі Харківської обласної філармонії відбувся концерт симфонічної музики за участю диригента, Народного артиста України, професора ХНУМ імені І. П. Котляревського Анатолія Калабухіна та університетського фортепіанного дуету Ігоря Седюка та Олега Копелюка.

У програмі прозвучали: «Марш» з опери «Тангейзер» Р. Вагнера, Симфонія № 3 (українська прем’єра), Концерт для двох фортепіано з оркестром as-moll Макса Бруха. Нагадаємо, що вперше у Харкові фортепіанний Концерт був виконаний І. Седюком та О. Копелюком на сцені ХНАТОБ-у під час закриття ХХІV-го Міжнародного фестивалю «Харківські Асамблеї» з нагоди святкування сторіччя від дня заснування Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського (диригент Юрій Насушкін). За словами О. Копелюка, - «друге дихання цього твору відкрилося завдяки колосальному досвіду, непересічному таланту Анатолія Калабухіна».


24 лютого. Концерт класу Заслуженої артистки України, доцента Ніни Руденко

24 лютого 2019 року відбувся концерт класу Заслуженої артистки України, доцента кафедри спеціального фортепіано ХНУМ Ніни Іванівни Руденко.

У масштабній концертній програмі з творів композиторів XVIII-XXI століть взяли участь учні ХССМШі – Віталіна Бессонова, Марина Пругер, Евеліна Приходько, Катерина Павленко, Ганна Макарук, Гліб Разуваєв, Ліцею мистецтв – Софія Усманова, ДМШ № 2 ім. П. І. Чайковського – Діана Черепаха, В’ячеслав Купченко, студенти ХНУМ – Ангеліна Субботіна, Поліна Демяненко, Людмила Добрознай, Марина Пєрова, Антон Грицик.

Виступ класу є завжди відповідальною справою. Своїми думками із читачами сайту поділилася сама Ніна Іванівна Руденко.

Чим для Вас є концерти класу?

Ніна Руденко: Концерт класу це, насамперед, «обличчя викладача». Це своєрідні творчі звіти, що зроблено за минулий рік. Традиційно, ось уже 27 разів, проходять концерти мого класу. Всі дуже хочуть грати і це прекрасно, адже тільки на сцені твір по-справжньому живе. Я всіляко сприяю цьому бажанню, адже це так непросто подолати себе і вийти на сцену, це дуже відповідальний крок.

Приємно те, що такі концерти об’єднують клас. Виконавці вболівають один за одного, і ця обстановка допомагає. Перед концертом ми обігруємо твір не один раз, це ще одна можливість доповнити свій сценічний досвід.

Особисто для мене концерт класу – це дуже пам’ятний, мій особистий досвід участі в концертах класу моїх педагогів: Ноемі Гольдінгер у Харківській десятирічці, Регіни Самійлівни Горовиць у Харківській Консерваторії і Гліба Борисовича Аксельрода в аспірантурі Московської Консерваторії. Це дивовижне відчуття прилучення до якоїсь дуже цікавої, творчої справи.

У Вас навчається багато студентів. Чи всі повинні грати у концерті класу?

Ніна Руденко: Вважаю, що всі. У кожного є щось, у чому він розкривається краще. Це вже його завоювання і цим хочеться поділитися з публікою. Тому, коли багато виконавців (зазвичай їх від 12 до 17 осіб), веселіше грати, кожен вносить відчуття свята.

Ми вирішили, що цілком можемо грати концерти два рази на рік. Цього року так і було, попередній концерт відбувся 18 листопада. Я кажу «ми», тому, що ми дійсно складаємо програму разом.

Ви будуєте концертні програми свого класу по якійсь вже звичній схемі?

Ніна Руденко: Щось спільне є, наприклад, спочатку грають школярі, потім студенти. А завершуємо концерт, як правило, яскравим номером програми, намагаємося вибудовувати програму за хронологічним принципом.

Але в кожному концерті є свої особливості. Були концерти класу з «прологом», коли спочатку досить багато було музики, виконаної маленькими учнями нульового і першого класів. Ті учні сьогодні вже закінчили університет мистецтв, як, наприклад, Олена Глотова, яка в 1994 році прийшла в школу у віці 6 років, а в 2010 році закінчила магістратуру. Були концерти у трьох відділеннях, де спочатку грають всі, а на завершення виступає студент, який обігрує програму майбутнього державного іспиту. Такий концерт запам’ятався мені з виступом Олеся Сергієць. Був концерт, пов’язаний з ім’ям Регіни Самійлівни Горовиць, мого вчителя. У ньому взяли участь учні її учениць Світлани Захарової і Тамари Новічкової. Таким чином, були долучені до справи учні школи-десятирічки та студенти музичного училища. В цьому році ми запросили учнів моїх двох учениць Т. М. Бац (це Ліцей мистецтв) та І. Б. Безкровної (ДШМ № 2 ім. П. Чайковського). Ми нещодавно повернулися з конкурсу юних виконавців «Каховка запрошує», там дуже добре вступили мої учні та дівчата, які брали участь в концерті сьогодні. Був відзначений не тільки їх виступ, а й робота викладача. Приємно було послухати їх і в цьому концерті. Поет Є. Винокуров, перефразовуючи давню мудрість, сказав: «Митець, виховай учня, щоб було у кого потім вчитися». Ось я і пишаюся такими учнями!

Ви один з тих педагогів, які протягом навчального року дають кілька концертів класу. У чому секрет Ваших регулярних «звітів»?

Ніна Руденко: Я вважаю, що, дійсно, моїм учням є чим поділитися і у нихє дуже велике бажання вийти на публіку. Ми намагаємося, щоб слухачеві було приємно слухати музику.

В яких містах проходять концерти Вашого класу?

Ніна Руденко: Звичайно, наші концерти проходять також у школах Харківської області, наприклад, Чугуїві, Первомайську, Краснограді, у тому числі, Каховці, Мелітополі, Дніпродзержинську, Сєвєродонецьку, збираємося поїхати до Миколаєва. Хочеться показати це більшій кількості людей і поспілкуватися, тому що для музиканта безпосереднє спілкування із публікою є дуже важливим!

Марина Пєрова
Фото – Люмила Казакова


25 лютого. Мистецький проект ХНУМ у Полтаві


Виступ камерного складу Студентського симфонічного оркестру ХНУМ у Полтавському театрі імені М. В. Гоголя

25 лютого відбувся масштабний виїзний мистецько-просвітницький проект ХНУМ імені І. П. Котляревського у м. Полтаву – Полтавський обласний музично-драматичний театр імені М. В. Гоголя та Музичне училище ім. М. В. Лисенка. Символічно, що ця подія збіглася із ювілейним роком Івана Котляревського (250-річчям від дня його народження), котрий на початку ХІХ-го століття був директором того самого театру, де із концертами виступив Студентський симфонічний оркестр ХНУМ; адже і харківський виш 56-й рік – з 1963-го – носить ім’я видатного полтавчанина. До речі, школярі та викладачі, які відвідали денний концерт харків’ян, були з Полтавського ліцею ім. І. П. Котляревського!

Ініціаторами та організаторами проекту виступили відомі музиканти Харкова та Полтави: ректор Університету мистецтв, Народна артистка України, голова Харківського обласного відділення Національної Всеукраїнської музичної спілки, професор Тетяна Вєркіна, декан виконавсько-музикознавчого факультету ХНУМ, Заслужений діяч мистецтв України, професор Сергій Турнєєв, завідувач кафедри композиції та інструментування ХНУМ, Народний артист України, професор Володимир Птушкін, завідувач кафедри хореографії Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Заслужений діяч мистецтв України, Народний артист України, Голова Полтавського обласного відділення Національної музичної спілки України, доцент Герман Юрченко (колишній випускник Харківського інституту мистецтв), директор Полтавського музичного училища (ПМУ), Заслужений працівник культури України Микола Демченко, завідувач фортепіанним відділом ПМУ Елла Трусова, завідувач ПЦК «Теорія музики» Людмила Пікаш, завідувач денним відділенням Таміла Володарець, а також колеги відділів «Теорія музики», «Фортепіано», «Народні інструменти».

Проект здійснили викладачі та студенти Університету мистецтв: композитори Сергій Турнєєв та Володимир Птушкін, Студентський симфонічний оркестр (камерний склад) під керівництвом лауреата міжнародних конкурсів диригентів, Заслуженої артистки України Вікторії Жадько, солісти – професор Володимир Птушкін (фортепіано), лауреати міжнародних конкурсів Владислав Петрик (кларнет), Надія Здоровиця (скрипка), Інна Успенська (скрипка), Анастасія Дубова (фортепіано), кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри теорії музики Марія Борисенко, адміністратори оркестру – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри оркестрових струнних інструментів Алла Мельник, завідувач навчальної лабораторії медіа-технологій Сергій Пташенко.

Проект мав такі заходи: два концерти «Автограф театральної музики» Студентського оркестру з творів В. Птушкіна і С. Турнєєва у Полтавському обласному музично-драматичному театрі імені М. В. Гоголя, денний – для учнів і викладачів Полтавського Ліцею ім. І. П. Котляревського, вечірній – для всіх бажаючих; професійно-орієнтаційні бесіди, презентація ХНУМ, майстер-класи з теоретичних дисциплін сольфеджіо та гармонії, а також композиції, фортепіано, гітари, які провели С. Турнєєв, В. Птушкін, В. Жадько, М. Борисенко, консультація для викладачів ПЦК «Теорія музики».

Програму концертів склали оркестрові твори В. Птушкіна «Парад-Аллє», «Автограф», «Піднесене і земне», «Карусель», сюїти «Віндзорські насмішниці», «Іронічний Чайковський», «Міщанин у дворянстві» – і С. Турнєєва «Елегія», дві частини Концерту для кларнета і струнного оркестру «У стилі бароко». Також прозвучали дві п’єси обох авторів з однаковою назвою «Марення» – оркестрова версія фортепіанного твору«Романтичний каприс» В. Птушкіна та «Марення» С. Турнєєва з музики до епічної драми Л. Тома «Тарас Бульба» за однойменною п’єсою М. Гоголя.

«Марення» В. Птушкіна оркестр виконав під керівництвом самого автора, який вперше у своєму житті став за диригентський пульт (такий подарунок відомий український композитор і піаніст зробив до власного 70-річного ювілею). У другому відділенні композитор-піаніст виступив в якості соліста.

Виконання іншого твору – «Елегії» для кларнета і струнного оркестру С. Турнєєва – диригент В. Жадько присвятила пам’яті видатного українського музиканта, кларнетиста, композитора, педагога, музично-громадського діяча, Народного артиста України, академіка Академії мистецтв України, професора Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, кавалера ордену «За заслуги», в минулому – випускника ХССМШ-і та Харківської Консерваторії – Левка Миколайовича Колодуба (1930-2019), який пішов з життя 23 лютого 2019 року. Цю щиру музику полтавчани, не стримуючи сльози, слухали стоячи, вшановуючи память музиканта.

Після завершення музичної програми Герман Юрченко зі сцени привітав харківських музикантів та вручив їм подарунки.
Тож атмосфера концертного вечора була незрівняною!

Висловлюємо щиру подяку приймаючій стороні за гостинність та допомогу в організації проекту!
Сподіваємось на розвиток такого мистецького формату не тільки із Полтавою, а й з іншими містами України.


Полтавський шлях.

З колегами ПМУ: директор М. Демченко, Л. Пікаш, Т. Володарець, відділ теорії музики

Під час зустрічі зі студентами та колегами ПМУ.

Виступи та майстер-класи В. Жадько, М. Борисенко

Під час виконання «Елегії». Зал стоячи вшановує пам’ять Л. Колодуба

Вручення подарунків музикантам після концертного виступу

Тетяна Казакова
Фото – Анатолій Туржинський, Сергій Турнєєв


25 лютого. Концерт «Jazz у темряві» за програмою університетського консорціуму на підтримку молоді з вадами зору


 

25 лютого 2019 року у Великій залі Харківського національного університету мистецтв імені  І. П. Котляревського стартував унікальний проект «Джаз у темряві», покликаний допомогти талановитій молоді з вадами зору у втіленні їх творчих мрій, а через мистецьку самореалізацію вирішується одне з найскладніших завдань – їх адаптація в сучасному соціумі. Як зазначила художній керівник проекту, Заслужений діяч естрадних мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, доцент Наталя Дрожжина: «Історія сліпого художника – доказ того, що натхнення, терпіння і тверда воля здатні подолати будь-які перешкоди».


У телевізійному інтерв’ю обласному каналу UA: Харків (від 25.02.2019 р. https://www.facebook.com/watch/?v=304687550193864) Ганна Сагалова – голова ради молодих вчених ХНУМ і ради молодих вчених при Міністерстві культури України, старший викладач університетської кафедри спеціального фортепіано - наголосила: «Ідея заходу полягала в тому, щоб підтримати дітей з Харківського спеціального навчально-виховного комплексу імені В. Г. Короленка, надати їм можливість далі знайти свій шлях у житті. Концерт став одним з низки заходів у межах програми діяльності Харківського університетського консорціуму. Проект було здійснено під патронатом та при підтримці Людмили Бєлової – голови консорціуму, директора Харківського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України (Хар РІ НАДУ), де й заплановано його повторити.

Нагадаю, що восени 2018 року був підписаний договір про співпрацю між закладами вищої освіти – ХНУМ, Харківським національним університетом радіоелектроніки, Хар РІ НАДУ таХарківськім спеціальним навчально-виховним комплексом імені В. Г. Короленка, метою якого є допомога дітям з вадами зору для їх професійного становлення, а також при вступі до одного з цих вищих навчальних закладів. Рада Молодих Вчених ХНУМ встановлює контакт дітей із університетськими викладачами, допомагає дітям підготуватися до складання вступних іспитів в університет мистецтв. З наступного року планується проведення занять з теорії музики, задля цього будуть залучені не тільки педагоги, а й студенти університету в межах курсу педагогічної практики. За цими напрямками планується масштабна робота. Окрім цього, ХНУМ було проведено декілька виїзних концертів у навчально-виховний комплекс імені В. Г. Короленка. Сподіваємось, що це стане гарною традицією між нашими закладами».

Більш детальніше про концертну програму «Джаз у темряві», його концепцію та учасників розповідає художній керівник проекту - Наталя Дрожжина (детальніше): «Театр починається з вішалки, а концерт з афіші. На нашій афіші, яку створила талановитий харківський художник-дизайнер Анна Бевз, зашифрована програма проекту "Джаз у темряві". У контекст афіші вплетена картина художника Джона Брамблітта, який осліп у 30-літньому віці, але який продемонстрував, що можна малювати навіть, якщо ти сліпий і ніколи не побачиш свої картини. Цей художник на своєму особистому прикладі довів, що творчість може вивести із затяжної депресії, щоб дати можливість знову спілкуватися зі світом, який, здається, був вже назавжди втраченим.

Сьогодні Брамблітт відомий митець, який отримав широке світове визнання, а його життя – яскравий приклад того, як мистецтво принесло порятунок талановитій людині, в цьому випадку сліпота стала не фінальною, а відправною точкою в кар’єрі художника, адже втрата зору допомогла розкрити унікальність таланту Джона. Крім того, цей сліпий художник випустив книгу "Крик у темряві" і заснував ряд безкоштовних майстерень, де він вчить малюванню бідних людей з вадами зору.

Ось чому, творчість Джона Брамблітта стала символом та ідеєю нашого проекту "Джаз у темряві", в якому ми ставимо за мету допомогти обдарованим і талановитим дітям з проблемами зору знайти свій шлях у творчості, тому що творчість – один із кращих способів самореалізації, а мистецтво є стимулом до діяльності. Історія сліпого художника – доказ того, що натхнення, терпіння і тверда воля здатні подолати будь-які перешкоди».

Ще один вдалий приклад самореалізації в творчості – це шлях музичного дуету «Jazz In The Dark» (Іван Мохій – фортепіано, Геннадій Суменков – вокал) випускників Харківської гімназії-інтернату для сліпих дітей. Репертуар, який вони презентували на концерті, теж є символічним – балада «Amar pelos Dois» Сальвадора Собрала – переможця телевізійного конкурсу Євробачення, який проходив у Києві. Цей португальський хлопець теж має дуже серйозні проблеми зі здоров’ям, але, не зважаючи на це, саме він підкорив публіку всіх європейських країн своїм проникливим співом і став переможцем Євробачення-2017. Ця пісня, за словами Н. Дрожжиної, невипадково з’явилася в репертуарі хлопців: вона символізує волю людини з вадами здоров’я, яка незважаючи ні на що, знаходиться в музиці і щиро дарує свій талант людям. Авторська композиція з назвою «До зірок», де музиканти діляться своїми особистісними переживаннями у музиці, пролунала на концерті дуже зворушливо.

Як зазначила Н. Дрожжина, у концерті бере участь хоровий ансамбль «Сlassiс» музичного відділення (ДМШ № 13) при гімназії-інтернаті, хормейстер Людмила Петрівна Бондаренко, концертмейстер – Олександр Миколайович Сергієць, низький уклін цим професіоналам з великої літери, вони стільки любові і тепла віддають своїм вихованцям, що це гідно глибокої поваги. Хоровий ансамбль неодноразово ставав переможцем фестивалів і конкурсів в Польщі, Словаччині, республіканських конкурсів у Києві, Одесі, Запоріжжі, Полтаві та інших містах України. Колектив веде постійну концертну діяльність, виступаючи у благодійних заходах.

Хоровий ансамбль виконав дуже цікаву програму, де було місце і джазовій баладі початку ХХ-го століття «Moon River», і композиції, яка вважається неофіційним гімном Голівуду і є джазовим стандартом «Puttin' On The Ritz», і двом частинам з «Маленької джазової меси» Боба Чілкотта«Kyrie» та «Gloria», а також «The Rhythm Of The Life» – уривок з мюзиклу «Sweet Charity». Цікаво, що композиція Б. Чілкотта вперше в Україні прозвучала у 2009 році у виконанні студентів-хормейстерів Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової. А в ХНУМ хоровий ансамбль виконав цю месу вперше у Харкові.

Учасниця цього колективу Маргарита Разуменко, дівчинка з прекрасним голосом, зізналася, що вона з дитинства мріє стати співачкою. На концерті вона виконала арію Крістіни «Think of me» з мюзиклу Ендрю Ллойда Веббера «Привид опери», а університет докладе зусиль, щоб допомогти їй в реалізації дитячих мрій, бо в неї є всі підстави стати гарною співачкою. Тому в рамках педагогічної практики з нею працює Маргарита Тараненко, студентка 2-го курсу університетської кафедри музичного мистецтва естради та джазу спеціальності «Естрадно-джазовий спів».

У концерті взяли участь як молоді учасники, так і заслужені майстри джазової музики: це випускники кафедри: джазовий піаніст Владислав Алтухов – організатор відкритого конкурсу естрадно-джазового виконавства, імпровізації та композиції в рамках міжнародного фестивалю «Музика-наш спільний дім», співачка Людмила Канівець, відомий в Україні джазовий квартет Jazz Road Quartet.

Молодий склад концерту представляє кавер-бенд студентів університету мистецтв та училища культури, а також дівочий джаз-бенд «All right», в якому творчо співпрацюють студентки трьох кафедр і трьох курсів.

Відкрив концертну програму відомий в Україні інструментальний джазовий квартет Jazz Road Quartet із композицією H. Warram «There will never be another you».

Далі виступив інструментально-вокальний дует «Jazz In The Dark» («Джаз у темряві»), який виконав ліричну баладу «Amar Pelos Dois», авторську композицію «Until The Star». Яскраво та динамічно прозвучала композиція за участю Людмили Канівець «Sway».

Творчий дует співачки Людмили Канівець та піаніста Владислава Алтухова за участю барабанщика Владислава Хорошевського та бас-гітариста Максима Максютова виконали композиції «Mr. Paganini», «Don’t get around much anymore». Кавер-бенд «Greed Band» презентував кавери в авторській версії на відому поп-пісню «Billie Jean» Майкла Джексона та джазовий стандарт «Take Five».

Завершував творчу подію яскравий дівочий колектив під назвою «Girls Band «All Right» з каверами на пісні «All about that bass», «Shadow on my face». Фінальна композиція «Я все бачу» прозвучала дуже зворушливо за участю солістів із гімназії-інтернату.

Концерт пройшов на великому підйомі і викликав небайдужість публіки. До речі, цю особливу подію відвідало чимало слухачів, в партері Великої зали ХНУМ не лишилося жодного вільного місця, також був повністю заповнений другий поверх зали. Публіка позитивно та жваво реагувала на кожний виступ виконавців.

Тож, вітаємо усіх організаторів, а також учасників із проведенням унікального заходу, бажаємо їм здоров’я, натхнення, удачі, реалізації подальших творчих проектів, а головне – Віри, Надії, Любові, не зважаючи на жодні життєві випробування!


Л. Канівець та дует «Джаз у темряві» - Г. Суменков (вокал), І. Мохій (фортепіано

І. Мохій

Дівочий гурт «All right»

Під час концерту

М. Разуменко та М. Тараненко

«Я все бачу»: солісти М. Разуменко, С. Панков

Керівник проекту Н. Дрожжина

Хоровий ансамбль «Classic», керівник Л. Бондаренко

Після концерту: з головою консорціуму Л. Бєловою

Роман Гончаров
Фото – Людмила Казакова


26 лютого. Авторський концерт Катерини Палачової

26 лютого 2019 року в Малій залі ХНУМ відбувся авторський концерт Катерини Палачової – студентки класу композиції Народного артиста України, професора Володимира Птушкіна. Ведучий концерту – Олександр Лисичка.

Пролунали як вже відомі харківській публіці твори – Соната для віолончелі та фортепіано, фортепіанне тріо № 2, «Liebestod», так і прем’єра – Концерт для скрипки з оркестром (у клавірній версії). Камерний формат концерту передбачав залучення невеликої кількості виконавців: окрім автора, грали Олена Прокудова (віолончель), Анастасія Будко (скрипка) та Яків Воскобойніков (фортепіано). Ще однією «цікавинкою» концерту стали щирі та невимушені коментарі самої Катерини Палачової до своїх творів, композитор надавала їх після вступних слів ведучого – студента-музикознавця Олександра Лисички. Загалом, в залі панувала доброзичлива атмосфера, зі взаємною емоційною підтримкою Катерини, виконавців та публіки.

Олександр Лисичка


26 лютого. Сольний концерт Юрія Попова

26 лютого 2019 року відбувся традиційний щорічний сольний концерт доцента кафедри спеціального фортепіано ХНУМ, кандидата мистецтвознавства Юрія Кириловича Попова. Ведуча концерту – Валерія Любченко.

У концертній програмі прозвучали твори: Соната для фортепіано № 31, As-dur, ор. 110 Л. ван Бетховена, Новелета № 8, fis-moll, ор. 21 Р. Шумана, Інтермецо – № 2 (ор. 117, b-moll), № 2 (ор. 118, A-dur), № 6 (ор. 118, es-moll) Й. Брамса, Скерцо – № 1 (h-moll, op. 20), № 2 (b-moll, op. 31), № 3 (cis-moll, op. 39), № 4 (E-dur, op. 54) Ф. Шопена.

Після концерту Ю. Попов дав інтерв’ю.

Чому Ви обрали для концерту твори саме цих композиторів?

Юрій Попов: При виборі творів для вивчення я не думаю про те, музику якого композитора мені хотілося б зіграти. Зазвичай я беруся за ті твори, які або мені подобаються, або представляють певний інтерес з точки зору освоєння технічних завдань, закладених в їх фактурі. Таким чином, в програми моїх концертів можуть потрапити як опуси, близькі мені по духу, і це, перш за все, Шопен і Рахманінов, так і твори Ліста, Брамса, Прокоф'єва та інших авторів, за які я спочатку беруся, нерідко керуючись бажанням вдосконалювати свої піаністичні навички. Але, як правило, в ході їх освоєння я зживаюся з образами цих творів, і мені виконувана музика стає ближче, зрозуміліше та рідніше.

Які ще твори обраних композиторів є у Вашому репертуарі?

Юрій Попов: Із шопенівських творів до мого репертуару входять Друга та Третя сонати, Концерт e-moll, скерцо, балади, експромти, прелюдії, етюди, деякі полонези, ноктюрни, вальси.

У минулому році я виконував перший зошит «Варіацій на тему Паганіні» Брамса. На той момент я практично нічого не грав з творів цього композитора. Але мені захотілося виконати три інтермецо з його пізніх опусів, ця музика мені подобалася з дитячих років.

Також в торішню програму я включав Першу Новелету Шумана. Калейдоскопічний світ шуманівських образів, багатий своєю тонкою емоційною палітрою, втілений в оригінальних прийомах фактурного викладу, по справжньому захопив мене, і я підготував до нинішнього виступу Восьму Новелету.

Зі шкільних років я відчуваю тяжіння до музики Л. ван Бетховена. Першим твором, вивченим під керівництвом Ірини Зіновіївни Сурженко у 4-му класі була бетховенська Перша соната. У середніх класах я зіграв «Патетичну», в старших – Вісімнадцяту та Тридцяту. Будучи аспірантом в класі Віктора Олексійовича Сірятського, осягав глибину Тридцять другої сонати. В останні роки я знову звертаюся до музики Бетховена. Мій репертуар поповнився Сьомою, Двадцять шостою і Тридцять першою сонатами.

Ви зазначаєте, що близьким по духу для Вас є С. Рахманінов. До речі і Ваша кандидатська дисертація була присвячена цьому композитору. А які твори композитора наразі Ви маєте в репертуарі?

Юрій Попов: Рахманіновські опуси представлені в програмах моїх концертів у вигляді Другої сонати, Другого концерту, ряду прелюдій, етюдів-картин, транскрипцій та інших п’єс дрібної форми.

У другому відділенні Ви осягнули усі чотири Скерцо Ф. Шопена. Мабуть їх розучування зайняло не мало часу?

Юрій Попов: Що стосується другого відділення концерту, то для виконання циклу з Чотирьох Скерцо мені було потрібно вивчити до нинішнього концертного сезону Третє. Решту я грав у різні роки. Кожне скерцо є самобутнім і представляє виконавцю благодатний матеріал для розкриття свого творчого потенціалу.

Вероніка Сасова
Фото – Людмила Казакова


27 лютого. Концерт Студентського симфонічного оркестру (камерний склад)

27 лютого у Великій залі ХНУМ відбувся концерт «Автограф театральної музики» Студентського симфонічного оркестру (у камерному складі), диригент – лауреат міжнародних конкурсів диригентів, Заслужена артистка України Вікторія Жадько, солісти – професор Володимир Птушкін (фортепіано), лауреати міжнародних конкурсів Владислав Петрик (кларнет), Надія Здоровиця (скрипка), Інна Успенська (скрипка), Анастасія Дубова (фортепіано). Ведуча концерту – доцент Марія Борисенко.

Захід мав формат Postscriptum’у масштабного виїзного мистецько-просвітницького проекту ХНУМ імені І. П. Котляревського у м. Полтаву (25 лютого – сделать клмкабельн http://num.kharkiv.ua/1182-misteczkij-proekt-xnum-u-poltavi), де студентський колектив університету дав два концерти.

Концерт був проведений при підтримці відомих українських музикантів – керівництва університету: ректора, Народної артистки України, кандидата мистецтвознавства, професора Тетяни Вєркіної, декана виконавсько-музикознавчого факультету, Заслуженого діяча мистецтв України, професора Сергія Турнєєва, завідувача кафедрою композиції та інструментування, Народного артиста України, професора Володимира Птушкіна.

Нагадаємо, що програму концерту оркестр готував ще з кінця минулого 2018 року під керівництвом диригента, Заслуженого діяча мистецтв України, професора Леоніда Холоденка. Потім її було оновлено під керівництвом Вікторії Жадько. Тож вона включила оркестрові твори «Парад-Аллє», «Мрії», «Автограф», «Піднесене і земне», «Карусель», сюїти «Віндзорські насмішниці», «Іронічний Чайковський», «Міщанин у дворянстві» В. Птушкіна; «Мрії», «Елегія», дві частини з Концерту для кларнета і струнного оркестру «У стилі бароко» С. Турнєєва.

П’єсу «Мрії» В. Птушкіна оркестр виконав під керівництвом автора.

Виконання іншого твору – «Елегії» для кларнета і струнного оркестру С. Турнєєва – диригент В. Жадько присвятила пам’яті видатного українського музиканта – композитора, кларнетиста, педагога, Народного артиста України, академіка Академії мистецтв України, професора Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, в минулому – випускника ХССМШ-і та Харківської Консерваторії – Левка Миколайовича Колодуба (1930-2019). 23 лютого 2019 року він пішов з життя. Усі присутні на харківському концерті вшанували його пам’ять, а дата концерту – 27 лютого – збіглася із заходами прощання, які у той самий час відбувалися в Києві.


В. Птушкін

С. Турнєєв

В. Жадько

М. Борисенко, В. Болдирєв, В. Жадько, І. Вербицька, В. Птушкін

Марія Борисенко
Фото – Людмила Казакова