11 вересня у Мистецько-концертному центрі імені Івана Козловського Національної оперети України відбулися покази ескізів музичних постановок учасників Другого Міжнародного конкурсу-лабораторії для молодих режисерів Musical art project. Свою режисерську роботу «Хоробрий солдат» (драматургія О.Штрауса, за мотивами п'єси Б.Шоу «Зброя та людина») представила студентка ІІ курсу магістратури кафедри режисури драматичного театру ХНУМ – Софія Мельникова (художній керівник курсу – Заслужений діяч мистецтв України О.А.Аркадін-Школьнік). Ескізи конкурсної вистави були створені за 5 днів за участю артистів Національної оперети України.
Увазі глядачів були також презентовані інші режисерські роботи: Nuri Nalbantoğlu (Турція) – «Лавина» Т.Джунджерголу, Ганни Горянської (Україна) – «Оркестр» Ж.Ануя.
На засіданні журі конкурсу, під головуванням Богдана Струтинського, відомі українські діячі театру Тамара Трунова (режисерка), Любов Морозова (музикознавиця), Олег Вергелис (театральний журналіст) детально обговорювали кожну із представлених конкурсантами робіт, виявляючи їхні сильні та слабкі сторони. Загалом, на думку експертів, виставам притаманні яскраві акторські роботи, сміливі пародійні прийоми, вдалі композиційні рішення, щедрий драматичний матеріал творів, за такий короткий строк був стрімко й упевнено опрацьований конкурсантами разом із артистами, хоча ескізам не вистачило музичного рішення.
Цього року на Міжнародних конкурсах-лабораторіях Musical art project не тільки було представлено ескізи постановок. Напередодні показів конкурсних робіт відбувся круглий стіл із провідними діячами українського театру. Прагнучи сформулювати сенси сучасного українського музичного театру, учасники торкалися питань актуальності експерименту із жанровими канонами і важливості збереження традицій. Зокрема, голова НСТДУ, керівник Національної оперети України, режисер музичного театру – Богдан Струтинський, який цим проектом об'єднав молодь і досвідчених фахівців, сформулював мету театральних пошуків і експериментів: реалізація потужних акторського і режисерського потенціалів, якими володіють сьогодні фахівці українського театру.