«Театральне вікно до Європи»22.09.2019

З 18 по 22 вересня на Театральному факультеті Харківського національного  університету мистецтв імені І.П.Котляревського у рамках освітньої програми «Театральне вікно до Європи» відбулися майстер-класи французького режисера та викладача Жоржа Ґаньоре. Програма започаткована у 2011 році "Театром на Жуках" і націлена, перш за все, на те, щоб познайомити студентів українських театральних вишів з сучасним європейським театром, з його різними течіями і школами. Режисер надав можливість студентам 2 курсу театру анімації спробувати нові європейські технології  цифрової анімації. Майбутні актори приміряли на себе спеціальні костюми з датчиками руху (нейрони) та за допомогою пластики свого тіла передавали зображення в виді проекції на екран. Жорж Ґаньоре розказав про технологію захвату руху, яку ми бачимо в кіномистецтві, та продемонстрував, як цю технологію можна використовувати у театральному просторі.

Також, 23 вересня в навчальному театрі «П’ятий поверх» відбулася лекція  німецьких  театральних колег Костянтина Бухольца та Ліси Вагнер у рамках проекту «Parade-Fest 2019», що присвячений проблемі планування районів, негармонійності забудов, урбаністичної безвиході в Оберхаузені та Харкові.

Учасники проекту: театр WHEELS (Берлін), театр Майстерня 55 (Харків), Городской театр (Санкт-Петербург) продемонстрували перфоманс«Psychogeoraphic», який було підготовлено в рамках проекту.  Перший варіант перформансу було здійснено і показано в Оберхаузені, а після доопрацювання і насиченння реаліями місцевого урбанізму, - у Харкові. Проект піднімає тему Психогеографії - напрямку соціальної психології та філософії, що вивчає психологічний вплив міського середовища. Люди, що живуть в урбаністичному просторі, повинні хоч ненадовго залишити свої звичайні цілі і мотиви, роздуми про свою роботу, домашні справи і інші заняття, зупинитись посеред безкінечного виру рутини і проаналізувати себе і своє місце у світі. Серед великого натовпу людей не було зрозуміло:  хто актор, а хто глядач? Таким чином усі безпосередньо ставали учасниками всього дійства і зливалися в єдиний, нероздільний колектив, де вже було неважливо звідки ти: з Німеччини, Росії чи України. Студенти театрального факультету отримали можливість познайомитись з талановитими людьми з різних країн і набратись досвіду і натхнення на подальшу творчу діяльність.