«   2018 / 12   »


Архів подій


22 жовтня. Концерт за авторством та у виконанні студентів і магістрантів університетської кафедри спеціального фортепіано, творчий керівник – народний артист України, професор Володимир Птушкін

У малій залі відбувся концерт фортепіанних транскрипцій, в якому взяли участь автори творчих робіт та виконавці – студенти і магістранти університетської кафедри спеціального фортепіано Яков Воскобойніков, Анастасія Дубова, Дар’я Мельниченко, Аліна Петренко, Вероніка Сасова, Світлана Смолянінова, Маргарита Ушакова, Максим Чуб.

Було презентовано ансамблеві – дворояльні, чотириручні – транскрипції і перекладення оркестрової та камерної музики у фортепіанному звучанні – ІІІ і ІV частин фортепіанного квартету, ор. 47, І і ІІ частин Струнного квартету № 1, ор. 41, І частини Симфонії № 4 Р.Шумана; ІV частини Струнного квартету, с-moll Й.Брамса.

За словами творчого керівника проекту – завідувача університетською кафедрою композиції та інструментування, Народного артиста України, професора Володимира Птушкіна, «Камерні ансамблі і деякі симфонії звучать досить рідко, хоча ця музика є гідною, щоб її постійно виконували. Для нас головним було винести її на концертну естраду, запропонувати художню обробку, уважний переклад оркестрової фактури у фортепіанну з урахуванням певної специфіки: нового об’єму і тембрового звучання, не додаючи нових композиційних елементів, зробити її доступною для вивчення та зручною для гри, наприклад, у класі з диригування. Адже ми фактично пропонуємо вже готове фортепіанне перекладення, зокрема, Симфонії Р.Шумана для концертмейстера. А можливою ця форма роботи стала завдяки новому навчальному курсу для магістрантів "Основи фортепіанної транскрипції", що серед профільних вузів читається лише у Харківському університеті мистецтв, причому, вже четвертий рік. Він є продовженням курсу читання симфонічних партитур для піаністів, як, свого роду, «письмове читання», де охоплюється не окремий фрагмент твору, а вся його форма».

Нагадаємо, що два роки тому відбувся концерт-післямова фестивалю «Харківські Асамблеї», присвяченого Ф.Мендельсону, на якому студенти університетської кафедри спеціального фортепіано за ініціативи професора В.Птушкіна презентували струнні ансамблі німецького композитора в авторських версіях для двох роялів. Це стало дійсно історичною прем’єрою та справжньою сенсацією. Бажаємо учасникам продовження цього проекту та публікації нотних видань транскрипцій та перекладень для навчально-методичної та концертної практики.



Марія Борисенко
Ангеліна Мамона

Фото – Людмила Казакова, Марина Дербас



22 жовтня. Концерт за участю камерного оркестру ХНУМ імені І.П.Котляревського, художній керівник та диригент – Леонід Холоденко

У великій залі відбувся концерт камерного оркестру. Його художній керівник та диригент, Заслужений діяч мистецтв України – Леонід Холоденко – представив авторські аранжування для оркестру камерних творів Ф.Мендельсона, Ф.Шуберта, Й.Брамса: «Аdagio» Ф.Мендельсона, «П’ять менуетів з шістьома тріо» Ф.Шуберта (в оригіналі – для струнного квартету), Другий струнний секстет Й.Брамса, виконання якого стало прем’єрним у Харкові.


Марія Борисенко
Ангеліна Мамона

Фото – Людмила Казакова, Марина Дербас



21 жовтня. Концерт «Музика для віолончелі» за участю студентів класу професора Олени Щелкановцевої

У великій залі шанувальників камерно-інструментальної творчості чекала музика для віолончелі у виконанні лауреатів міжнародних конкурсів, студентів класу професора ХНУМ Олени Михайлівни Щелкановцевої – Ірини Морозової, Антона Сладкомедова, Поліни Кермеш, Арсенія Ставицького, Артема Литовченка. Партію фортепіано виконав провідний концертмейстер кафедри оркестрових струнних інструментів ХНУМ імені І.П.Котляревського – Станіслав Калінін, ведуча – Ольга Губко.

Прозвучали: Largo Й.С.Баха, Сонати для віолончелі та фортепіано Ф.Шуберта – « Арпеджіоне» та Й.Брамса – Соната, ор. 99, Реквиєброс Г.Кассадо, Мелодія С.Рахманінова,  Allegro spirituoso Ж.Сенайє, Елегія Г.Форе, Танець ельфів Д.Поппера, І частина Сонати для віолончелі соло  З.Кодаї.

«Студенти мого класу щорік беруть участь у Харківських Асамблеях, це дуже гарна практика. Програма вибудовувалася таким чином, щоб бути корисною для студентів та приємною для слухачів. Тема фестивалю цього року надзвичайна - Клару Шуман більшість знає як виконавицю, але ж її музика чарівна!», – прокоментувала цю подію Олена Михайлівна.


Марія Борисенко
Григорій Ганзбурґ
Анастасія Давітадзе
Світлана Щелканова
Ярослава Сердюк

Фото – Марина Дербас



21 жовтня. Вечір Шубертовського товариства

Музичний вечір Шубертівського товариства, який відбувся у малій зал, став продовженням традиційної для програм Харківських Асамблей серії «шубертівських вечорів». Його традиційними «гідами» були – очільник товариства, кандидат мистецтвознавства Григорій Ганзбурґ, який виступив в ролі концертмейстера, а також ведучого в «дуеті» із доцентом ХНУМ, членом товариства – Марією Борисенко. Темою їх розповіді виявилась героїня цьогорічного фестивалю – Клара Вік-Шуман, її оточення, а також цікаві біографічні відомості створення опусів, що прозвучали в концертній програмі.

Виконавці – солісти і концертмейстери, лауреати міжнародних та національних конкурсів – викладач класу вокалу Харківського Музичного училища ім. Б.М.Лятошинського Тетяна Леонтьєва (мецо-сопрано), володар спеціального призу за обробку творів класиків Ольга Бабій (скрипка), співачки, студентки Харківського університету мистецтв та Музичного училища Анастасія Андріанова (сопрано), Серафима Бєлозор (мецо-сопрано), Олександра Могуренко (сопрано), студентка Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського Надія Більдій (сопрано) ,старший викладач кафедри концертмейстерської майстерності ХНУМ, піаніст Анатолій Тарабанов, концертмейстери – Олена КрасинськаГалина Корнієнко, кандидат хімічних наук і піаністка Альона Булгакова.

У програмі прозвучали твори Ф.Шуберта, Р.Шумана, Й.Брамса – трьох композиторів, чиї біографії пов’язані із Кларою Вік-Шуман.

Нагадаємо, що Шубертівське товариство у Харкові засновано в 1996 році за ініціативи його голови Григорія Ганзбурґа, а також визнаних українських музикантів – ректора ХНУМ імені І.П.Котляревського, художнього керівника фестивалю «Харківські Асамблеї», народної артистки, професора Тетяни Вєркіної, професорів університету Зінаїди Юферової, Таїсії Мадишевої, доцента Тетяни Жаркіх за підтримки видатного вітчизняного вченого-шубертознавця, доктора мистецтвознавства Юрія Хохлова.

Членами товариства є професійні музиканти, науковці, які мають особистий внесок у вивчення та популяризацію творчості ґеніального австрійського композитора Франца Шуберта.

У 1997 році до 200-річчя від Дня його народження харківське товариство було представлено її головою на заходах у м. Відень, організованих Міжнародним Інститутом Франца Шуберта, де відбулася презентація присвяченої композитору книги Г.Ганзбурґа.





Марія Борисенко
Григорій Ганзбурґ
Анастасія Давітадзе
Світлана Щелканова
Ярослава Сердюк

Фото – Марина Дербас



21 жовтня. Концерт «Діалог» за участю дуету з Іспанії – Юрія Насушкіна (скрипка), Лідії Стратулат (фортепіано)

Вечірній концерт, що відбувся у великій залі, зібрав шанувальників постійних учасників фестивалю, іспанського дуету у складі: Юрій Насушкін (скрипка) та Лідія Стратулат (фортепіано).

Музиканти представили програму із шедеврів західноєвропейської музики для скрипкового камерного дуету. Слухачі в цей вечір мали змогу доторкнутися до піднесеної філософської лірики та поринути у вир нестримної енергії Сонати  BWV  1016 Й.С.Баха, відчути весь драматизм та експресією Третьої сонати Й.Брамса і, нарешті, захоплено слідкувати за усіма поворотами музичного «сюжету» Фантазії  C - dur Ф.Шуберта - одного з найскладніших творів для скрипки та фортепіано, як у технічному, так і в художньо-інтерпретаційному плані. Окрім високої майстерності кожного з музикантів варто звернути увагу на майже унікальну «зіграність» дуету, ансамблеву цілісність. Все це разом залишило від концерту відчуття закінченості, довершеності, Гармонії та Краси. Сподіваємося на подальші, не менш яскраві зустрічі із цим чудовим дуетом.

До речі, Юрій Насушкін – головний диригент Симфонічного оркестру ХНУМ імені І.П.Котляревського, з яким він виступив у програмі дванадцятого дня «Харківських Асамблей», солістами були доцент ХНУМ Марія Бондаренко (фортепіано) та гість фестивалю Євген Ліфшиц (віолончель).



Марія Борисенко
Григорій Ганзбурґ
Анастасія Давітадзе
Світлана Щелканова
Ярослава Сердюк

Фото – Марина Дербас



20 жовтня. Концерт викладачів кафедри загального та спеціалізованого фортепіано

Вдень у великій залі відбувся концерт викладачів кафедри загального та спеціалізованого фортепіано ХНУМ імені І.П.Котляревського, в якому взяли також участь викладачі і студенти інших університетських кафедр, солісти ХНАТОБу, Театру музиної комедії (ведучий – Олександр Лисичка). Значну частину концертної програми склали ансамблеві інструментальні твори: Тріо для фортепіано, скрипки та валторни Й.Брамса у виконанні Ольги Михайлової, Катерини Миронової, Петра Мальцева; дует «У манері Шумана» Ж.-М.Дефайї в інтерпретації доцента Марії Лінник, Дмитра Янжули.

Програма включила і вокальні опуси: «К луне» Ф.Шуберта, «В любви всё чудных чар полно» Ф.Ліста, романс Валлі з опери «Валлі» А.Каталані, арія Тоски з однойменної опери Дж.Пуччіні у виконанні Заслуженої артистки України Олени Скворцової та доцента Наталії Зимогляд; «Баркарола» Ф.Мендельсона, «Не пой, красавица» С.Рахманінова в інтерпретації доцента Валентини Стогній, Анжели Согоян.

Фортепіанну музику представили Валентина Стогній, Альона Погода, Олександра Першина, кандидати мистецтвознавства Кіра Тимофеєва, Єлизавета Чорна, Тетяна Сирятська, Марія Лінник. Прозвучали: Каприччо для фортепіано, ор.76, №1 та №5, Варіації на тему Р.Шумана для фортепіано в 4 руки Й.Брамса; «Обручение» Ф.Ліста у перекладенні О.Глазунова.

Гендерну «лейттему» Харківського фестивалю, присвяченого Жінці за межами звичайного та її ролі у мистецтві, втілила музика талановитої харківської композиторки, яка за життя працювала на університетській кафедрі загального та спеціалізованого фортепіано – Олени Гнатовської. У концертній програмі прозвучало її Каприччо для двох фортепіано.

Марія Борисенко
Анастасія Смолякова
Ангеліна Мамона

Фото – Марина Дербас



20 жовтня. Концерт пам’яті професорів ХНУМ Марії та Наталії Єщенко

Концерт відбувся ввечері у великій залі (ведуча - Оксана Тарасова) і приєднався до історичної вузівської традиції вшановування пам’яті видатних митців (нагадаємо музичні вечори та університетські заходи на пам’ять В.Бібіка, В.Золотухіна, Д.Клебанова, В.Богданова, І.Полян, Є Русаброва та інших). Адже традицію фортепіанних «концертів пам’яті» за участю викладачів започаткувала сама Марія Олександрівна Єщенко (1923–2000) за часів її керування університетською кафедрою спеціального фортепіано.

У програмі фестивального концерту виступили викладачі кафедри спеціального фортепіано ХНУМ: Заслужена артистка України Світлана Клебанова, Заслужений діяч мистецтв України Євгенія Нікітська, лауреати та дипломанти Міжнародних та Національних конкурсів Жанна Дедусенко, Ольга Фекете, Марія Бондаренко, Ганна Сагалова, Кіра Тимофєєва, а також взяли участь лауреати Міжнародних конкурсів Ганна Помпєєва (сопрано), Олександра Кузьміна (мецо-сопрано), Ольга Ілляшенко (скрипка), Артем Литовченко (віолончель).

Цьогорічна тема «Харківських асамблей» – «Клара Шуман. Жінка в мистецтві – Муза, майстерність, легенди…», – яскраво була втілена в ідеї концерту. Майже всі його виконавці – це жінки, які продемонстрували професійну майстерність, а також найкращі традиції різних харківських виконавських шкіл. До речі, програма включила романс «Тихий лотос», ор. 13 Клари Шуман у виконанні Олександри Кузьміної та Світлани Клебанової. До концертної програми також увійшли твори Ж.Бізе, Й.Брамса, Дж. Верді, Ф.Мендельсона, М.Метнера, С.Рахманінова, Б.Сметани, Ф.Шопена.

Нагадаємо, у 2001 році був організований Фонд Марії Єщенко, що заснував стипендію її імені для талановитих учнів ХССМШ-і та студентів Харківської консерваторії. Концерти пам’яті Марії Єщенко Фонд проводить двічі на рік.

У рамках цьогорічного фестивалю такий концерт відбувся вперше, та присвячений він обом сестрам – Марії та Наталії Єщенко. Фонд Марії Єщенко також здійснив підтримку в організації нинішнього ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї».

Марія Борисенко
Анастасія Смолякова
Ангеліна Мамона

Фото – Марина Дербас



20 жовтня. Майстер-клас іспанського піаніста Пабло Гальдо, день другий

У малій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відбувся другий день майстер-класів відомого іспанського піаніста Пабло Гальдо, в якому взяли участь студенти і аспіранти ХНУМ імені І.П.Котляревського. Зустріч викликала справжнє професійне зацікавлення з боку харківських музикантів та взаємний інтерес гостя Харківського фестивалю до піаністичної підготовки університетських піаністів, про що він розповів під час інтерв’ю.

Нагадаємо, що в рамках XXV-х «Харківських Асамблей» П.Гальдо мав насичену триденну програму виступів – із сольним концертом, що включив твори Ф.Ліста, І.Альбеніса, та двома майстер-класами. (Див. День перший майстер-класу Пабло Гальдо)

Марія Борисенко
Анастасія Смолякова
Ангеліна Мамона

Фото – Марина Дербас



19 жовтня. «Орган та його Музи», концерт в органній залі Харківської філармонії, соліст – Станіслав Калинін

«Органна Муза» царила на концерті Станіслава Калініна – соліста-органіста Харківської обласної філармонії, провідного концертмейстера кафедри оркестрових струнних інструментів ХНУМ імені І.П.Котляревського, ведучого телепередач «Музичний салон» на Харківському регіональному телеканалі , який щорічно бере участь і як органіст, і як піаніст у програмах фестивалю «Харківські Асамблеї».

Кожна органна програма С.Калініна, яку він пропонує до програми фестивалю, створена спеціально для нього та цілком пов’язана із його тематикою. Цьогоріч виступ талановитого українського музиканта включив твори Й.С.Баха – Прелюдію та фугу a-moll, Пассакалію c-moll, Д.Букстехуде – Прелюдію, фугу та чакону C-dur, В.Моцарта – Фантазію f-moll, Ф.Мендельсона – Ostinato c-moll, Органну сонату № 4, Й.Брамса – три Хорали, Ф.Ліста – Прелюдію та фугу на тему BACH.

Концерт отримав назву «Орган та його Музи», про що розповіла директор фестивалю та ведуча концертного вечора – доцент ХНУМ Ірина Сухленко. За словами самого С.Калініна, - «У кожного з цих композиторів була своя жінка-муза, яка підтримувала їх у творчості та житті. Нагадаю, що першою органісткою в історії цього інструмента є саме жінка на ім’я Сафо, яка, до речі, була дружиною першого винахідника органа, давньогрецького механіка Ктесибія. Мій органний репертуар також містить твори композиторів-жінок, зокрема, українського сучасного автора – Лесі Дичко. Цікаво, що німецьке слово "орган" є жіночого роду – die Orgel. Тому для мене він/вона – це теж Муза, яка надихає композиторів, виконавців і слухачів».

Марія Борисенко
Станіслав Калінін
Олена Ващенко

Фото – Марина Дербас
Людмила Казакова



19 жовтня. Концерт фортепіанної музики, соліст – Юрій Кот

Солістом вечора фортепіанної музики у великій залі ХНУМ  став гість фестивалю «Харківські Асамблеї» з м. Києва, відомий український піаніст Юрій Кот (ведуча – доцент ХНУМ Катерина Підпорінова).

У двох відділеннях концертної програми майстерно, органічно і переконливо прозвучали дві сонати – №№ 1, 2 ор. 14 – Л.ван Бетховена, «Дитячі сцени» ор. 15 та Фантазія С-dur, ор. 17 Р.Шумана.

Нагадаємо, що сольні фортепіанні твори, насамперед, німецьких композиторів, у тому числі, сонати Л.ван Бетховена та цикли і концертні п’єси Р.Шумана, а також Й.Брамса стали «лейттемою» серії фортепіанних вечорів цьогорічних Асамблей, присвячених видатній німецькій піаністці, композитору та педагогу – Кларі Вік-Шуман. Про це свідчать концертні програми не тільки талановитих харківських музикантів, а й гостей фестивалю-2018, визнаних піаністів – Вольфганга Манца (Німеччина), Уільяма Фонга (Велика Британія), Юстаса Дваріонаса (Литва), Юрія Кота, Антонія Баришевського (Київ,Україна), Стефанії Артгентьєрі (Італія).

Один з них – заслужений артист України, лауреат національної премії імені Л.Ревуцького - піаніст Юрій Кот є колишнім випускником Київської державної консерваторії, а зараз – професором кафедри спеціального фортепіано НМАУ іміені П.І.Чайковського. Він веде активну педагогічну і виконавську діяльність, виступає з концертними програмами в Україні та за її межами – в Італії, Німеччині, Польщі, Португалії, Росії, США, Франції, Японії.

Марія Борисенко
Станіслав Калінін
Олена Ващенко

Фото – Марина Дербас
Людмила Казакова



19 жовтня. Майстер-клас іспанського піаніста Пабло Гальдо

Цього ж дня у малій залі ХНУМ відбувся перший день майстер-класу відомого іспанського піаніста Пабло Гальдо, в якому взяли участь студенти університетської кафедри спеціального фортепіано – Сергій Казанцев, Ірина Кудєліна, Світлана Смолянінова, Юрий Сухленко, Юрій Фещенко, Ігор Чічканов, Максим Шадько. Під час зустрічі музиканти працювали над інтерпретацією творів різної історико-стильової спрямованості та національної приналежності, що призвело до вирішення піаністами комплексу виконавських завдань.

Серед піаністичних «домінант» П.Гальдо визначив, насамперед, музичний звук, його образно-художню та артикуляційну якість, виконавські штрихи, фразування, необхідність працювати над піаністичним апаратом, який має бути гнучким та вільним тощо.

Він, зокрема, наголосив: «У світі існує приблизно мільйон піаністів, лише в Китаї їх, напевно, 40 мільйонів. Тому найважливішим стає особисте відношення піаніста до музики, яку він виконує, і це виконання завжди має бути індивідуальним. Те, як живе та мислить виконавець, обов’язково віддзеркалюється в його "виконавському звуці" та, відповідно, інтерпретації музичних творів».

Нагадаємо, що вчора – 18 жовтня – іспанський музикант подарував харків’янам і гостям нашого міста концертний вечір фортепіанної музики, де продемонстрував високу майстерність, артистизм і неприхований іспанський темперамент у виконанні творів Ф.Ліста та І.Альбеніса. До речі, в інтерпретації їх музики відчувався виконавський «національний акцент», справжня школа, яку П.Гальдо отримав не тільки у себе вдома – в Іспанії, а й за кордоном, у тому числі, в Угорщині

Марія Борисенко
Станіслав Калінін
Олена Ващенко

Фото – Марина Дербас
Людмила Казакова



18 жовтня. Концерт камерної музики

У камерній залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відбувся концерт камерної музики (ведуча – Оксана Тарасова), в якому взяли участь викладачі та студенти університетської кафедри оркестрових духових, ударних інструментів та оперно-симфонічного диригування – Ю Ван, Діана Дорошенко, Валерій Марченко (флейта), Костянтин Лозовий (гобой), Лерник Хачатрян (кларнет), Олександр Пастухов (фагот), Людмила Суздальцева (фортепіано) та артистка оркестру ХНАТОБу Ніна Барашкова (віолончель).

Вони виконали: Капріччіо К.Сен-Санса, два Тріо Л.Фарренк та Г.Форе, Концертіно С.Шамінад.

Тож у програмі прозвучали дуети та ансамблі французьких авторів, серед яких імена не тільки композиторів-чоловіків, а й двох видатних жінок – композиторів і піаністок Луїзи Фарренк і Сесіль Шамінад.

Адже XXV-ті «Харківські Асамблеї», що присвячені Кларі Шуман, мають «гендерну тональність» та «розповідають» про жінку за межами звичайного як Музи, Майстра, Легенди, її роль у мистецтві, а також у житті відомих музикантів.


Марія Борисенко
Катерина Підпорінова
Марія Оболенська

Фото – Людмила Казакова



18 жовтня. Концерт фортепіанної музики, соліст – Пабло Гальдо (Іспанія)

Солістом вечора фортепіанної музики у великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського став визнаний іспанський піаніст Пабло Гальдо (ведуча – доцент ХНУМ Катерина Підпорінова). В його виконанні прозвучали: Угорська рапсодія № 5, «Похоронна хода», «Легенда "Святий Франциск із Паоли, що йде по хвилях"» Ф.Ліста, шість п’єс з Іспанської сюїти № 1 І.Альбеніса.

Пабло Гальдо є гостем Харківського фестивалю. Він навчався (і стажувався) у Вищій Консерваторії музики м. Віго (Сonservatorio Superior de Musica de Vigo – CSMV), Університеті Алькала-де-Енарес (Іспанія), Інституті Золтана Кодая, Академії Ф.Листа м. Будапешт (Угорщина), Університеті Mozarteum м. Зальцбург (Австрія), Московській державній консерваторії імені П.І.Чайковського (Росія). Його вчителями були Н.Граділь, Ф.Радос, Б.Кеменес, І.Романн, Е.Вірсаладзе.

П.Гальдо є учасником майстер-класів відомих музикантів і лауреатом престижних міжнародних конкурсів, веде активну гастрольну діяльність, виступає із сольними програмами, симфонічними оркестрами, у камерному і фортепіанному ансамблях більш, ніж у 30 країнах світу (Америка, Азія, Європа). Піаніст має низку відзнак і нагород, здійснив записи творів І.Альбеніса, Й.С.Баха, Ф.Ліста, С.Рахманінова, Ф.Шопена.

Він також є художнім директором Галісійської класичної музичної Асоціації, засновником Міжнародного музичного фестивалю та міжнародного конкурсу у м. Віго (Іспанія). Зараз музикант поєднує концертну діяльність із посадою професора CSMV (Іспанія).

Нагадаємо, що CSMV - партнер ХНУМ імені І.П.Котляревського в рамках Європейської програми освітньої мобільності ERASMUS+. Починаючи з 2017 року за даною програмою у CSMV пройшла навчання та навчається зараз група студентів Харківського університету мистецтв, а директор CSMVЕстебан Вальверде Коралес – неодноразово відвідував Харків та є постійним учасником фестивалю «Харківські Асамблеї».

Марія Борисенко
Катерина Підпорінова
Марія Оболенська

Фото – Людмила Казакова



17 жовтня. Концерт солістів та cимфонічного оркестру ХНУМ ім. І.П.Котляревського

Ця визначна подія відбулася в органній залі Харківської обласної філармонії, де мали місце відразу два концерти – Клари Шуман для фортепіано з оркестром, a-moll, ор. 7 у виконанні лауреата міжнародного конкурсу, доцента ХНУМ Марії Бондаренко (символічно, що твір героїні фестивалю, композитора та піаністки Клари Шуман виконала представниця прекрасної статі), а також – Антоніна Дворжака для віолончелі з оркестром, h-moll, ор. 104 в інтерпретації лауреата міжнародних конкурсів, соліста оркестру театру у м. Каселі (Німеччина) Євгена Ліфшица.

У концерті взяв участь Симфонічний оркестр Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського під керівництвом головного диригента Юрія Насушкіна (Іспанія-Україна), диригент – доцент ХНУМ Ірина Вербицька.

Програма включила дві українські прем’єри творів німецьких композиторів-жінок – окрім фортепіанного концерту Клари Шуман, вперше прозвучала «Фауст-Увертюра», ор. 46 Емілії Майєр. 


Марія Борисенко
Ольга Іщенко
Тетяна Казакова
Анастасія Мікрюкова

Фото – Людмила Казакова
Анастасія Мікрюкова
Таїсія Диняк




17 жовтня. Концерт солістів і гітарного оркестру ХНУМ ім. І.П.Котялревського

«Гітарна муза» панувала у великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського під час концерту студентів класу гітари викладачів ХНУМ – Заслуженого артиста України, професора Володимира Доценка і доцента Вікторії Ткаченко за участю університетського гітарного оркестру.

Програму концерту склали твори для гітари-соло, гітари в дуеті із співаками, гітарного ансамблю та, відповідно, оркестру. У виконанні солістів Станіслава Стеценка, Павла Васильківського, Ростислава Голубова, Іоанна-Емануїла Юзюка, Максима Полторацького прозвучали: «Алеманда» з лютневої сюїти Л. Вейса, «Варіації на тему "Фолії" Ф. Сора» М. Льобет, «Ірландська жига» Д. Рассела, Дві прелюдії Ф. Таррега, «Кавалькада» М. Дюплессі, «AFalicidade» А. К. Джобім в аранжировці Р. Дієнса, «Виклик фанку» Дж. Кінга.

Павло Васильківський (гітара) та Олександра Кузьміна (меццо-сопрано) виконали «Мавританську шаль», «Астуріану», «Пісню» з циклу «Сім іспанських пісень» М. де Фальї.

Arte-Trio у складі Станіслава Світличного, Дар'ї Левченко, Олександра Пшеничних зіграли Фантазію «Стамбул» для трьох гітар студента ХНУМ Володимира Богатирьова та «BaiaodeGuda» П. Беллінаті.

У виконанні гітарного оркестру ХНУМ (художній керівник В. Доценко) прозвучали фрагмент сюїти «Ієронім Босх» Ш. Рака, Лютнева музика «Очі мої, досить плакати» Т. Крегульона, Жига із «Сюїти св. Павла» Г. Холста та «Арія» із Бахіани № 5 Е. Вілла-Лобоса, «LotusEaters» Е. Йорка, «Інтродукція і Фанданґо» Л. Боккеріні та «ElVito» Х. Ніна.

У концерті також взяли участь інші виконавці: Світлана Мельник (меццо-сопрано), Ольга Юріна (сопрано), Оксана Подмарьова (віолончель), Володимир Богатирьов (бас-гітара). Ведуча концерту – Ольга Губко.

За словами Володимира Доценка, - «У світі багато гітарних оркестрів, тому надихнувшись прикладом своїх закордонних колег, я вирішив створити свій. На даний момент ми співпрацюємо із солістами, маємо у своєму репертуарі багато виграшних творів, ввели бас, контрабас, ударні інстументи. Оркестр може скласти гідну конкуренцію, але через брак фінансів поки що виступи обмежаться територією України».


Марія Борисенко
Ольга Іщенко
Тетяна Казакова
Анастасія Мікрюкова

Фото – Людмила Казакова
Анастасія Мікрюкова
Таїсія Диняк



16 жовтня. Концерт кафедри камерного ансамблю та струнного квартету

Одинадцятий день ХХV-го Міжнародного музичного фестивалю «Харківські Асамблеї», що прийшовся на «золоту середину» 21-денного форуму, став днем харківських прем’єр та фокусом фестивальної гендерної тематики – «Клара Шуман: жінка у мистцтві – Муза, майстерність, легенди»; «Жінка за межами звичайного: Клара Шуман, Фанні Мендельсон, Марія Шимановська...» –девіз конференції в рамках фестивалю.

Програма концерту утворила подвійний «музичний пандан» з камерно-інструментальних творів Клари Вік-Шуман та її чоловіка Роберта Шумана, Фанні Мендельсон, а також її брата Фелікса Мендельсона – це Три романси, ор.22 для скрипки та фортепіано, Фортепіанне тріо g-moll Клари Вік-Шуман, П’єси-фантазії для кларнета і фортепіано, ор.73 Роберта Шумана, Фортепіанне тріо d-moll, ор. 11 Фанні Мендельсон, струнний квартет № 6, ор. 80 f-moll Фелікса Мендельсона.

Їх виконавцями стали студенти Ірина Григоренко, Ольга Ільяшенко, Елізавета Проценко (скрипка), Владислав Петрик (кларнет), Татулі Абуладзе, Арсеній Ставицький (віолончель), Анастасія Борінова (фортепіано), молоді викладачі, лауреати міжнародних конкурсів – кандидат мистецтвознавства Олеся Пупіна, Дмитро Старцев (кафедра камерного ансамблю), Дмитро Тренічев (кафедра спеціального фортепіано), а також студентський колектив – лауреат міжнародних ансамблевих конкурсів, який нещодавно повернувся з VI-го Міжнародного конкурсу скрипалів і струнних квартетів імені Леопольда Ауера у Санкт-Петербурзі – у складі: Інна Успенська, Олександр Безкоровайний (скрипка), Маргарита Соляник (альт), Артем Літовченко (віолончель).

Ініціатором та художнім керівником проекту стала завідувач кафедрою камерного ансамблю та струнного квартету, доцент Жанна Дедусенко за активною участю і творчої підтримки доцента Миколи Удовиченка.

За словами Жанни Вікторівни, - «В жанрі камерного музикування ми виявили раніше невідомі для нас твори, які вразили композиторською майстерністю та яскравістю фактури, адже обидві пані були чудовими піаністками. Тому було дуже цікавим відкрити для себе їх бачення ансамблю фортепіано зі струнними інструментами у тріо та дуеті. Нам хотілося познайомити слухача з цією самобутньою, захоплюючою музикою, адже представлені у концерті твори Фанні та Клари – два фортепіанні тріо, три романси op. 22 – презентувалися у Харкові вперше».


Марія Борисенко
Дар’я Кутлуєва

Фото – Ірина Сіберг
Вікторія Омельченко



15 жовтня. Вечір камерної музики

Вечір камерної музики із насиченою програмою запропонували слухачам солісти – студенти та асистенти-стажисти, а також викладачі-концертмейстери університетської кафедри оркестрових духових, ударних інструментів та оперно-симфонічного диригування – квартет тромбонів у складі: Сергій Цимбал, Дмитро Янжула, Тарас Торкот, Євген Мартьянов, які виконали сюїту П. Дюбуа; Злата Кива (гобой), Людмила Суздальцева (фортепіано) Б. Годар «Пасторальна легенда»; Віталій Ляшко (кларнет), Вікторія Хорольська (фагот), Теона Пацація (фортепіано) – ІІІ та ІV частини «Патетичного тріо» М. Глінки; Ксенія Коновал (флейта), Марія Оболенська (фортепіано)«Романс» Р. Шумана; Єлизавета Гайдаєнко (марімба), Станіслав Стеценко (фортепіано) – І частина концерту для марімби з оркестром Н. Розауро; Ксенія Коновал (флейта), Дмитро Митченко (валторна), Марія Оболенська (фортепіано), Олексій Білецький (трикутник) – тріо Ф. Доплера «Спогади про Ригу»; Дмитро Янжула (тромбон), Марія Линник (фортепіано)«П’єса у стилі Шумана» Ж.-М. Дефая; Кузьменко Микола (флейта), Марія Оболенська (фортепіано) – І частина концерту К. Рейнеке для флейти з оркестром (у версії для флейти та фортепіано); Сергій Бодрухін (валторна), Марія Оболенська (фортепіано) – «Полювання при місячному сяйві» Г.Вінтера.


Оскільки програма концерту складалася з творів переважно романтичного характеру, творчий керівник проекту – завідувач кафедрою оркестрових духових, ударних інструментів та оперно-симфонічного диригування Олександр Овчар зазначив: «Як нам всім відомо, одним із стильових атрибутів романтичної музики є принцип програмності. Для цього концерту ми відібрали виключно програмні твори або такі, в яких закладена прихована сюжетність». «Сюжет» і драматургію концерту прокоментувала його ведуча - Оксана Тарасова.

Марія Борисенко
Марія Оболенська
Мар’яна Гончарова

Фото – Людмила Казакова



15 жовтня. Концерт фортепіанної музики у виконанні піаністки з Італії Стефанії Аргентьєрі

Концерт фортепіанної музики (ведуча – Ольга Губко) відкрив харків’янам ім’я молодої талановитої піаністки з Італії – Стефанії Аргентьєрі, яка із своїм чоловіком – піаністом Альфонсо Сольдано – вперше відвідала Харків і взяла участь у фестивалі «Харківські Асамблеї».

Концертна програма італійки на харківській сцені включила твори: українського композитора С. Борткевича«Розрада», а такожзахідноєвропейських композиторів – фортепіанний цикл «Карнавал», ор. 9 Р.Шумана; Andantespiаnato і Великий блискучий полонез, ор.22, Es-dur Ф.Шопена; Ноктюрн О. Респігі, Концертний парафраз на теми балету «Спляча красуня» П.Чайковського – П.Пабста.

Її артистичний виступ, витончена майстерність із чарівним «італійським смаком» окреслили своєрідну «жіночу» арку до самої героїні Харківського фестивалю – блискучої піаністки Клари Вік-Шуман, першої виконавиці творів свого чоловіка, серед яких один із самих репертуарних опусів – знаменитий «Карнавал».

До речі, в професійній кар’єрі пані Аргентьєрі виявився несподіваний харківський «слід» через її активне відвідування європейських майстер-класів, у тому числі, за участю блискучого харківського піаніста Леоніда Маргаріуса, колишнього випускника та викладача університету мистецтв, а зараз професора Міжнародної Академії фортепіано у м. Імола, Італія.

 

Марія Борисенко
Марія Оболенська
Мар’яна Гончарова

Фото – Людмила Казакова



15 жовтня. Майстер-клас італійського піаніста Альфонсо Сольдано

Цього ж дня відбувся майстер-клас італійського піаніста Альфонсо Сольдано, в якому взяли участь студенти кафедри спеціального фортепіано ХНУМ Сергій Казанцев, Олександр Панченко, Маргарита Ушакова, Ігор Чічканов, Петро Янчук. Під час зустрічі музиканти працювали над інтерпретацією творів крупної та малої форм – фортепіанних сонат віденських класиків, а також п’єс композиторів-романтиків.

Альфонсо Сольдано –відомий італійський піаніст, професор Консерваторії імені Ґаетано Браґа у м. Терамо, артистичний директор Європейської академії мистецтв імені Альдо Чікколіні у м. Трані, дослідник та виконавець творів українського композитора Сергія Борткевича, а також автор першої (!) опублікованої його біографії (італійською мовою). Це, мабуть, і спонукало дружину А. Сольдано – С. Аргентьєрі – долучити до харківської концертної програми опус улюбленого українського автора.

Марія Борисенко
Марія Оболенська
Мар’яна Гончарова

Фото – Людмила Казакова



14 жовтня. Творча зустріч з київськими піаністами, лауреатами престижних міжнародних конкурсів Романом Лопатинським та Антонієм Баришевським


У неформальній довірчивій атмосфері в Камерній залі ХНУМ пройшла зустріч викладачів та студентів університету з талановитими піаністами Романом Лопатинським та Антонієм Баришевським при активному сприянні та участі директора благодійного фонду Vere Music Fund – Павла Піменова.

Напередодні музиканти виступили із концертом в ансамблі з кларнетистом Юрієм Немировським у Харківській спеціалізованій музичній школі-інтернаті.

Під час спілкування між гостями та харківською аудиторією відбулася цікава дискусія. Молоді музиканти розповіли про культурну модерацію, реалії вітчизняного концертного менеджменту, можливі корисні та негативні наслідки участі у міжнародних конкурсах. З почуттям гумору обидва піаністи дійшли одностайного висновку про те, що конкурси – це безумовне «зло», натомість, «зло» цілком необхідне (!). Сприймати конкурси треба не в якості перемоги/поразки або головної мети творчої діяльності, а й як можливість творчої перспективи: виступів перед публікою (а не тільки журі), професійної комунікації тощо. Музиканти порушили гострі питання недостатньої уваги вітчизняних піаністів до сучасної української музики.


Марія Борисенко
Тетяна Казакова
Поліна Кордовська
Катерина Підпорінова
Анастасія Смолякова

Фото – Людмила Казакова




14 жовтня. Науково-практична конференція «Жінка за межами звичайного: Клара Шуман, Фанні Мендельсон, Марія Шимановська...» - день другий


Продовжила роботу дводенна науково-практична конференція, яка відкрилася напередодні.

На другий день відбулося засідання міждисциплінарної секції «Жіночий архетип: музичні, літературно-театральні та кінематографічні виміри».

Жінку було представлено або як суб’єкт творчості: доповіді професора кафедри театрознавства ХНУМ  імені І. П. Котляревського Ольги Каленіченко (про гендерний аспект в квазіісторичному слов’янському фентезі), головного бібліографа ЦНБ ХНУ імені В. Н. Каразіна Юлії Полякової (про журналістку і письменницю, харків’янку Анну Мар), старших викладачів кафедри театрознавства ХНУМ Олени Либо («Жінка-режисер. Гендерні стереотипи, або рівноправність у творчій професії»), Інги Лобанової («Феномен творчості Оксани Дмитрієвої»), викладачів Ольги Дорофєєвої («Малознана постать харківської режисури – Єлизавета Кіншина»), кандидата філологічних наук, доцента кафедри журналістики ХНУ імені В. Н. Каразіна Тетяни Казакової («Гендерна нормативність як соціальна проблема у балеті-спектаклі Піни Бауш "Кафе Мюллер"»), аспірантки ХНУМ Анни Феденко(«Специфіка втілення жіночих образів Наталією Сумською у рок-операх "Енеїда", "Біла ворона" та у мюзиклі "Незрівнянна"»); або як об’єкт зображення ? у доповіді магістрантки ХНУ імені В. Н. Каразіна Анни Зінченко («Образ жінки у дихотомії "патриархальна традиція – свобода" у фільмі Хона Гораньо "80 днів"»). Доповідь старшого викладача ХНУМ Олени Михайлової «Жінка в мистецтві: подих прекрасного у чоловічому світі» об’єднала ці два вектори.

Марія Борисенко
Тетяна Казакова
Поліна Кордовська
Катерина Підпорінова
Анастасія Смолякова

Фото – Людмила Казакова



14 жовтня. Концерти фортепіанної та камерно-вокальної музики

Завершився дев’ятий день фестивалю двома концертами – фортепіанної та камерно-вокальної музики, які пройшли у Великій залі ХНУМ імені І. П. Котляревського.




В концерті фортепіанної музики взяли участь учні фортепіанного відділу Харківської музичної школи-десятирічки – Василь і Володимир Пу (клас Н. О. Сутулової), Артем Головін (клас заслуженої артистки України Н. І. Руденко), Сільвія Маріель Гудман (клас М. Л. Трембовлевої), Дар’я Саннікова (клас О. С. Закліковської), Юлія Манц (клас О. В. Фекете), Андрій Холодков (клас С. І. Захарової), Олександр Невмержицький (клас Н. І. Баличевої), Софія Кіценко (клас О. Л. Колеснікової), Аліна Кіріченко (клас Н. Г. Скребцової), а також студенти кафедри спеціального фортепіано ХНУМ – Юрій Фещенко (клас старшого викладача Н.О. Сутулової), Ганна Птіченко (клас доцента М. В. Бондаренко), Павло Гулевич, Павло Гмирін (клас народної артистки України, професора Т. Б. Вєркіної), Дарина Баздирєва (клас старшого викладача О. О. Копелюка), Аліна Петренко (клас доцента К. В. Тимофеєвої), Ольга Доценко (клас старшого викладача С. І. Захарової), Сунь Льє (клас професора М. С. Чернявської), Ігор Чічканов (клас заслуженого діяча мистецтв України, професора Н. В. Горецької), лауреат цьогорічного ІІІ Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї» Максим Чуб (клас заслуженого артиста України, професора С. Ю. Юшкевича).

Представлені виконавцями фортепіанні твори українських та західноєвропейських композиторів ХVІІІ–ХХ століть (від Й. С. Баха, Клари та Франца Шуманів, Ф. Шопена, Ф. Ліста, Й. Брамса до С. Рахманінова, С. Прокоф’єва, В. Косенка), стали справжнім музичним «променадом» по епохах, стилях, національних школах у форматі non stop.

Ведуча концерту – доцент ХНУМ Катерина Підпорінова – невипадково зазначила: «саме єдність творчих інтересів високопрофесійних викладачів і їх талановитих учнів забезпечує спадкоємність харківської фортепіанної школи».



Виконавцями камерно-вокального концерту стали постійні гості «Харківських Асамблей», дует з Великої Британії – Карен Радкліфф (сопрано) і Майкл Белл (фортепіано). Їх виступ органічно приєднався до «жіночої» тематики ХХV-го фестивалю («Клара Шуман: жінка у мистецтві – Муза, майстерність, легенди»), адже був присвячений образу жінки, зокрема, у вокальній творчості Е. Гранадоса – цикл «Ла Майя Долороза»; К. Дебюссі – «Різдвяна пісня дітей, які залишились без оселі», цикли «Білі ночі», «Три пісні Білітіс», «Забуті арієтти»; Ф. Обрадорса – «Чотири пісні»; М. Равеля – цикл «Шахеразада»; М. де Фальї – вокальна сюїта «Сім іспанських народних пісень». До речі, в репертуарі англійських музикантів, хоча й немає опусів власне Клари Шуман, натомість, є твори інших композиторів-жінок Лілі Буланже та Сесіль Шамінад, над якими музиканти зараз працюють.

Марія Борисенко
Тетяна Казакова
Поліна Кордовська
Катерина Підпорінова
Анастасія Смолякова

Фото – Людмила Казакова



13 жовтня. «Харківські Асамблеї» XXV - концерти камерної та фортепіанної музики

Вдень і ввечері у Великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відбулися два концерти – камерної та фортепіанної музики.

У концерті камерної музики взяли участь досвідчені музиканти, викладачі університетської кафедри оркестрових струнних інструментів – солісти Сергій Євдокимов, Євген Лебедєв, Алла Мельник, Оксана Подмарьова, Ігор Чернявський, концертмейстери Аліна Дерипаско, Людмила Зіза, Ганна Радченко, а також викладач кафедри спеціального фортепіано Ольга Фекете. Прозвучали: Соната для скрипки та фортепіано f-moll, ор. 4 Ф.Мендельсона, Сонати для скрипки та фортепіано A-dur, № 2, ор. 100; d-moll, № 3, ор. 108, а також Фортепіанне тріо для скрипки, віолончелі та фортепіано № 2, ор. 40 Й.Брамса.


На концерті фортепіанної музики виступив гість фестивалю з м. Києва – лауреат престижних міжнародних конкурсів, соліст Національної філармонії України Антоній Баришевський. Він виконав три фортепіанні сонати № 30 (ор. 109), № 31 (ор. 110), № 32 (ор. 111) Л.ван Бетховена. Концерт пройшов за підтримки благодійного фонду Vere Music Fund, директор якого – Павло Пімінов – особисто представив українського музиканта.

Наступного дня – 14.10.2018 – у Камерній залі ХНУМ запланована творча зустріч харківських музикантів з Антонієм Баришевським та ще одним піаністом з м. Києва, лауреатом міжнародних конкурсів, аспірантом НМАУ імені П.І.Чайковського Романом Лопатинським.

Марія Борисенко
Тетяна Казакова

Фото – Людмила Казакова



13 жовтня. Науково-практична конференція «Жінка за межами звичайного: Клара Шуман, Фанні Мендельсон, Марія Шимановська...» - день перший

У Малій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відкрилася науково-практична конференція, тема якої цьогоріч має гендерну спрямованість – «Жінка за межами звичайного: Клара Шуман, Фанні Мендельсон, Марія Шимановська...». Адже саме «жіноча тональність» заявлена у назві ХХV-х «Харківських Асамблей» – «Клара Шуман: жінка у мистецтві – Муза, майстерність, легенди».

Перший день конференції включив пленарне засідання (голова – проректор з наукової роботи ХНУМ, кандидат мистецтвознавства, професор А.М.Жданько) та роботу двох секцій – історії музики (голова – завідувач кафедрою історії української та зарубіжної музики, кандидат мистецтвознавства, доцент Л.І.Шубіна), а також теорії та історії музичного виконавства (голова – завідувач кафедрою інтерпретології та аналізу музики, доктор мистецтвознавства, професор Л.В.Шаповалова).

Відкрила пленарне засідання кандидат мистецтвознавства, професор ХНУМ Мар’яна Чернявська із масштабною доповіддю «Постать Клари Вiк у сучасному виконавствi та музикознавстві», що супроводжувалася фонозаписами творів К.Шуман у виконанні сучасного голландського піаніста Jozefa De Beenhouwera, демонстрацією німецькомовних видань про життя та творчість видатної німецької піаністки та композиторки.

Решта доповідей також була присвячена жінкам, життя яких насправді виходило за межі звичайного. Завідувач відділом музичного мистецтва Інституту мистецтвознавства Російської Академії наук Світлана Лащенко яскраво змалювала картину гастролей західноєвропейських оперних зірок у Росію в п/п ХІХ століття. Наукові розвідки доктора мистецтвознавства, завідувача кафедрою історії світової музики НМАУ імені П.І.Чайковського Валерії Жаркової та відомого українського композитора, викладача ХНУМ Олександра Щетинського були присвячені особистостям Каї Сааріахо, її концепції «L`Amour de loin» (далекій любові) та Діві Марії в опері О.Щетинскького «Благовіщення».

Нагадаємо, що О.Щетинський нещодавно отримав Всеукраїнську премію з музикознавства PRIMUS INTER PARES – 2018  за книгу «Лінії. Перехрестя. Акценти. Композитор Леонід Грабовський» (К.: «Акта», 2017, 780 с.)

Мистецькознавчий простір доповідей першого дня був окреслений концептами «фемінізм» і «гендер», «жанрова стилістика», «інтонаційний портрет», «жіночій вираз», «муза», «віртуозність», «хоровий спів», які поширилися на широкий спектр композиторської (передусім – Роберта і Клари Шуманів, Й.Брамса, а також Ф.Шопена, Ш.Гуно, Дж. Верди, М.Римського-Корсакова, К.Сен-Санса, М.Лисенка, М.Леонтовича, Є.Станковича, Ф.Пуленка, А.Майер, Ж.Віньєрі, Ж.Колодуб, О.Пахмутової, Б.Тіщенка) та виконавської творчості (К.Шуман, А.Майер, М.Аргерих, К.Плюар, А.Мустфа-Заде, Хе Хой, Т.Вєркіна Т.Веске).


Перший день конференції завершився презентацією нового університетського видання «Cantosospeso \ Перервана пісня: книга про Всеволода Топіліна», автор якого – викладач кафедри теорії музики ХНУМ Олена Пінчук – працювала над ним 10 років. Видання є унікальним зібранням рідкісних історичних матеріалів, архівних документів, спогадів сучасників про нашого земляка, видатного українського піаніста із трагічною життєвою долею.


Марія Борисенко
Тетяна Казакова

Фото – Людмила Казакова



12 жовтня. Гала-концерт лауреатів ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї»

В цей день у великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відбулося урочисте нагородження та гала-концерт лауреатів ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї».

У церемонії нагородження взяли участь ректор ХНУМ імені І.П.Котляревського, народна артистка України, професор, художній керівник Міжнародного музичного фестивалю «Харківські Асамблеї», Почесна голова журі конкурсу Тетяна Вєркіна, голова журі в категорії «Фортепіано», професор Vytautas Magnus University Music Academy, Віце-президент Європейської спілки  юнацьких музичних конкурсів (EMCY), лауреат міжнародних конкурсів – Юстас Дваріонас (Литва), голова журі в категорії «Вокал», професор Hochschule der Kunste Bern, художній директор Австрійської Академії бароко – Крістіан Хільц (Швейцарія), заступник голови Харківської обласної державної адміністрації – Анатолій Бабічев.

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ:

  • у категорії «Вокал», молодша група:

І преміяНіколь Вакер (Швейцарія)
ІІ преміяГабріель Скроманайте (Литва), Микита Бурцев (Україна)
ІІІ преміяАнастасія Галайда (Україна), Георгій Вешапідзе (Україна)
ДипломиВладислав Буяльський (Україна), Моніка Плескіте (Литва), Ксенія Ярова (Україна)

  • у категорії «Вокал», старша група:

І премію не присуджено
ІІ преміяЄва Мартіна Мурзуновська (Польща), Вікторія Мельник (Україна), Ірина Піскун (Україна)
ІІІ преміяІрин Пасісніченко (Україна), Юлія Антонова (Україна)
ДипломиСергій Замицький (Україна), Марта Ксязек (Польща)

  • у категорії «Фортепіано», молодша група:

І преміяТомас Келлі (Велика Британія)
ІІ преміяЧівум Лі (Велика Британія), Сергій Казанцев (Україна)
ІІІ преміяМаксим Чуб (Україна), Антон Дрозд (Україна)
Дипломи – Петро Янчук (Україна), Діана Чубак (Україна)

  • у категорії «Фортепіано», старша група:

І преміяДанило Саєнко (Україна)
ІІ преміяІгор Седюк (Україна)
ІІІ преміяМарія Бондаренко (Україна), Євгеній Геплюк (Україна)
Дипломи – Олександра Першина (Україна)

Переможцям окрім лауреатських дипломів було вручено спеціальні призи, у тому числі, від колегії журі конкурсу – Ніколь Вакер за краще виконання твору Клари Шуман, якій присвячені ХХV-ті «Харківські Асамблеї»; Томасу Келлі – за виконання Фантазії на теми «Peter Grimes», Б.Бріттена; Сергію Казанцеву – право концертного виступу у Консерваторії Будапешту.

Дипломами конкурсу нагороджено 6 кращих концертмейстерів – Дениса Кашубу, Наталію Королько, Марину Корольову, Тетяну Кухтих, Анатолія Тарабанова (Україна), Audrone Eitmanawciute (Литва).

Оргкомітет конкурсу висловив щиру вдячність за співпрацю харківському губернатору Юлії Світличній та Харківській обласній державній адміністрації, директору благодійного фонду Vere Music Fund Павлу Пімінову, Фонду Марії Єщенко.

У гала-концерті лауреатами в категорії «Вокал» було виконано твори: «Liebeszauer», «Der Mond kommt still gegangen» з циклу «Пісень у супроводі фортепіано» Клари Шуман, Арія Кунігунди «Блищати та веселитись» з опери «Кандид» Л.БернстайнаНіколь Вакер; Арію Магди «Che il bel sogno» з опери «Ластівка» Дж. Пуччіні – Габріель Скроманайте; Каватину Абдул-Араба з опери «Сказання про Шота Руставелі» Д.Аракішвілі – Микита Бурцев; Аріяю Зіглінди з опери «Валькірія» Р.Вагнера – Єва Мартіна Мурзиновська; Арію Леонори з опери «Трубадур» Дж. Верді – Юлія Піскун; Арію Фіорілли «Non so da follia maggiore» з опери «Турок в Італії» Дж. Россіні – Вікторія Мельник.

Лауреатами в категорії «Фортепіано» було виконано твори: Сонату D-dur, К 96 Д.Скарлатті, Етюд c-moll, ор. 2, № 3 С.Прокоф’єваТомас Келлі; Прелюдію № 5 VChoe, Етюд c-moll, ор. 25, № 12 Ф.ШопенаЧівум Лі; «Угорську рапсодію» cis-moll, № 2 Ф.Ліста – В.Горовиця Сергій Казанцев; Трансцендентний етюд № 4, d-moll Ф.Ліста – Данило Саєнко; Етюд gis-moll, ор. 8 О.Скрябіна – Ігор Седюк.








Марія Борисенко
Маргарита Чернишова
Олександр Лисичка

Фото – Людмила Казакова



12 жовтня. Презентація монографії «Десять взглядов на историю западноевропейской музыки. Тайны и желания Homo Musicus» Валерії Жаркової

У Малій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського відбулася презентація монографії «Десять взглядов на историю западноевропейской музыки. Тайны и желания Homo Musicus» Валерії Жаркової, доктора мистецтвознавства, завідувача кафедрою історії світової музики НМАУ імені П.І.Чайковського (м. Київ).

Книга презентує авторський погляд на еволюцію розвитку західноєвропейської музичної культури від Античності до Бароко, ілюстрована унікальними матеріалами – зображеннями музейних експонатів, картин, гобеленів, нотних манускриптів, архітектурних будівель тощо. Вона стала підсумком 20-річної роботи автора як лектора-викладача у НМАУ імені П.І.Чайковського, Київському інституті музики ім. Р.М.Глієра, Universite Paris-Sorbonne, а також багаторічної праці з фондами найбільших європейських бібліотек – Bibliotheque nationale de France, The British Library.

Під час зустрічі працювала тематична виставка видань з фондів бібліотеки ХНУМ імені І.П.Котляревського «Жіноча чарівність – творча особистість в історії музичної культури: Клара Вік-Шуман, Фанні Мендельсон, Марія Шимановська».





Марія Борисенко
Маргарита Чернишова
Олександр Лисичка

Фото – Людмила Казакова



11 жовтня. Завершився ІІ тур у молодшій та старших групах категорії «Фортепіано» ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї».

Переможцями в молодшій групі стали:

І преміяТомас Келлі (Велика Британія)
ІІ преміяЛі Чівум (Велика Британія), Сергій Казанцев (Україна)
ІІІ преміяМаксим Чуб (Україна), Антон Дрозд (Україна)
ДипломиПетро Янчук (Україна), Діана Чубак (Україна)

Переможцями в старшій групі стали:

І преміяДанило Саєнко (Україна)
ІІ преміяІгор Седюк (Україна)
ІІІ преміяМарія Бондаренко (Україна), Євгеній Геплюк (Україна)
ДипломиОлександра Першина (Україна)

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!



10 жовтня. Завершився ІІ тур у старшій групі категорії «Вокал» ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї».


ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ!

І премію не присуджено
ІІ преміяЄва Мартіна Мурзуновська (Польща), Вікторія Мельник (Україна), Ірина Піскун (Україна)
ІІІ премія – Ірин Пасісніченко (Україна), Юлія Антонова (Україна)
Дипломи – Сергій Замицький (Україна), Марта Ксязек (Польща).  

Тривають прослуховування у категорії «Фортепіано» в молодшій та старшій групах. Визначено конкурсантів у кожній віковій групі, які продовжать змагання у ІІ-му турі.

В молодшій групі:

Марина Семко (Україна)
Максим Чуб (Україна)
Діана Чубак (Україна)
Петро Янчук (Україна)
Олена Аракелян (Україна)
Антон Дрозд (Україна)
Сергій Казанцев (Україна)
Томас Келлі (Велика Британія)
Лі Чівум (Велика Британія)

В старшій групі:

Олександра Першина (Україна)
Данило Саєнко (Україна)
Ігор Седюк (Україна)
Марія Бондаренко (Україна)
Євгеній Геплюк (Україна)





Ввечері в Органному залі Харківської обласної філармонії відбувся концерт «Віолончельний вернісаж», в якому виступили блискучі українські та запрошені до Харкова музиканти – віолончелісти Денис Северин (Швейцарія), Вен-Сінн Янг (Німеччина), Разван Сума (Румунія), Атанас Крастєв (Болгарія), Юрій Погорецький (Україна), а також піаністи Дмитро Старцев, Денис Кашуба (Україна). У першому відділенні прозвучали: Концертні п’єси для трьох віолончелей Ф. Куперена, Arpeggione Sonata Ф. Шуберта, Legrand Tango А. Пьяццолли. У другому відділлені було виконано: Сонату G-dur для двох віолончелей Ж. Барьєре, Solo А. Раймана, Сюїту для двох віолончелей Д. Поппера, Кармен-фантазію для п’яти віолончелей в перекладенні Вернера Томаса-Міфюне.


Марія Борисенко
Анастасія Мікрюкова

Фото – Людмила Казакова




9 жовтня. Триває ІІІ-й Міжнародний конкурс музичного мистецтва «Харківські Асамблеї»

У категорії «Фортепіано» завершився І-й тур для молодшої групи. Визначено конкурсантів, які продовжать змагання у ІІ-му турі:

Марина Семко (Україна)
Максим Чуб (Україна)
Діана Чубак (Україна)
Петро Янчук (Україна)
Олена Аракелян (Україна)
Антон Дрозд (Україна)
Сергій Казанцев (Україна)
Томас Келлі (Велика Британія)
Лі Чівум (Південна Корея) 

Почався І тур для старшої групи конкурсантів-піаністів.

У категорії «Вокал» почався ІІ тур у старшій групі, до якого пройшли:

Марта Ксязек (Польща)
Вікторія Мельник (Україна)
Єва Мартіна Мурзуновська (Польща)
Ірина Пасісніченко (Україна)
Юлія Антонова (Україна)
Юлія Піскун (Україна)
Сергій Замицький (Україна)

Визначено переможців ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї» у категорії «Вокал» в молодшій групі.

І премія – Ніколь Вакер (Швейцарія)
ІІ премія – Габріель Скроманайте (Литва), Микита Бурцев (Україна)
ІІІ премія – Анастасія Галайда (Україна), Георгій Вешапідзе (Україна)
Дипломи – Владислав Буяльський (Україна), Моніка Плескіте (Литва), Ксенія Ярова (Україна).

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ КОНКУРСУ У КАТЕГОРІЇ «ВОКАЛ» В МОЛОДШІЙ ГРУПІ!




Увечері відбувся концерт гостя фестивалю з Іспанії, директора Сonservatorio Superior de Musica de Vigo (CSM) Естебана Вальверде Коралеса (кларнет, Іспанія). Програму склали твори для кларнета і фортепіано – Великий концертний дует, ор. 48, Мі-бемоль-мажор К. Вебера, перша Рапсодія К. Дебюссі, а також дві прем’єри у Харкові – Фантазія на теми Е. Гранадоса сучасного іспанського композитора Альберто Гіновари і Фантазія Антоніо Ромеро на теми у з опери Г. Доніцетті «Лукреція Борджія». На завершення програми пан Коралес виконав «Елегію» сучасного українського композитора, заслуженого діяча мистецтв України, професора ХНУМ імені І. П. Котляревського – Сергія Турнєєва.





Марія Борисенко
Фото – Людмила Казакова



 8 жовтня. ІІІ-й Міжнародний конкурс музичного мистецтва «Харківські Асамблеї», ІІ тур

У категорії «Вокал» у молодшій групі до другого туру пройшли 10 конкурсантів:

Микита Бурцев (Україна)
Владислав Буяльський (Україна)
Анастасія Галайда (Україна)
Мартіна-Агата Комінярчук-Михаловська (Польща)
Ольга Смоколіна (Україна)
Георгій Вешапідзе (Україна)
Ніколь Вакер (Швейцарія)
Ксенія Ярова (Україна)
Моніка Плескіте (Литва)
Габріель Скроманайте (Литва) 

У старшій групі до другого туру проходять 7 конкурсантів:

Марта Ксьонжек (Польща)
Вікторія Мельник (Україна)
Ірина Пасісніченко (Україна)
Єва-Мартина Мурзуновська (Польща)
Сергій Замицький (Україна)
Юлія Антонова (Україна)
Юлія Піскун (Україна) 

У категорії «Фортепіано» продовжується І-й тур для молодшої групи конкурсантів.



Вдень відбулася зустріч керівників двох вишів – ректора ХНУМ Тетяни Вєркіної та директора Сonservatorio Super de Musica de Vigo (CSM) Естебана Вальверде Коралеса за участю проректора ХНУМ з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Олександра Прийменка. В ході зустрічі було підписано угоду про співпрацю між двома навчальними закладами.

 

У Малій залі ХНУМ пан Е.В. Коралес завершив майстер-класи з кларнета. Учасниками були як гості, так і студенти оркестрового факультету університету мистецтв - Владислав Петрик, Валентина Шенгур, Микита Волков, Данило Михальчук, Анастасія Журавльова, Ірина Осауленко, Ельвіра Громихіна.

Завершився третій день чудовим концертом фортепіанної музики у виконанні відомого піаніста, гостя фестивалю з Литви, професора Vytautas Magnus University Music Academy, віце-президента Європейської спілки  юнацьких музичних конкурсів (EMCY), лауреата міжнародних конкурсів – Юстаса Дваріонаса. Різноманітна та надскладна програма включала Прелюдію та фугу мі-бемоль-мінор з І тому ДТК Й. С. Баха, 4 Балади, ор. 10 Й. Брамса, Сонату № 7 «Біла меса», ор. 64 О. Скрябіна та вишукані мініатюри Балиса Дваріонаса (дідуся виконавця).

Юстас Дваріонас виступив на цьому концерті не тільки як блискучий піаніст, а й як відмінний ведучий, надавши коментарі та історичні довідки до творів, які він виконав. 

Марія Борисенко
Марина Дербас

Фото – Людмила Казакова




7 жовтня. ІІІ-й Міжнародний конкурс музичного мистецтва «Харківські Асамблеї», І тур.

Стартував ІІІ-й Міжнародний конкурс музичного мистецтва «Харківські Асамблеї». У Великій та Камерній залах Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського почався І тур молодшої групи у категоріях «Фортепіано» та «Вокал» молодша група.

Почесна голова журі – ректор Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського, народна артистка України, професор, Почесний громадянин м. Харків, художній керівник Міжнародного музичного фестивалю «Харківські Асамблеї» Тетяна Вєркіна.

Голова журі категорії «Фортепіано» – професор Vytautas Magnus University Music Academy, Віце-президент Європейської спілки  юнацьких музичних конкурсів (EMCY), лауреат міжнародних конкурсів Юстас Дваріонас (Литва).

Голова журі категорії «Вокал» – професор Hochschule der Kunste Bern, художній директор Австрійської Академії бароко Крістіан Хільц (Швейцарія).


















Вдень на великій університетській сцені відбувся концерт стипендіатів Ротарі Клубу, в якому взяли участь студенти університету – Петро Янчук, Сергій Казанцев (фортепіано), Іван Глібов (скрипка), Арсеній Ставицький (віолончель), Микита Бурцев (вокал), Дмитро Кругляк (хорове диригування). Університет мистецтв вже вісім років співпрацює з Ротарі-клубами, щорічно організовуючи спільні творчі проекти, зокрема, концерти у ХНУМ, в тому числі, в рамках Міжнародного музичного фестивалю «Харківські Асамблеї», а також «Концерти Миру» у Бельгії, Німеччині.

Почалися майстер-класи в рамках ХХV «Харківських Асамблей». Першим виступив директор Сonservatorio Super de Musica de Vigo (CSM, Іспанія) Естебан Вальверде Коралес, який дав майстер-клас з кларнета для студентів ХНУМ та учнів ХССМШ-і.



Вечірня програма фестивалю включила концерт відомого піаніста, викладача Королівської академії музики в Лондоні – Уільяма Фонга. Він є одним із членів журі конкурсу «Харківські асамблеї» у категорії «Фортепіано». У першому відділенні прозвучали дві визначні сонати класико-романтичного репертуару: Соната № 30 Л. ван Бетховена та Соната № 2 Ф. Шопена. Друге відділення було присвячено композиторам-імпресіоністам – прозвучали дві сюїти: «Естампи» К. Дебюссі та «Нічний Гаспар» М. Равеля (хоча після концерту піаніст слушно зауважив, що останній твір також можна віднести до експресіонізму). Теплий прийом та бурхливі оплески переконали пана Фонга в гостинності харківської публіки.



Марія Борисенко
Марина Дербас
Олександр Лисичка

Фото – Людмила Казакова


 6 жовтня 2018 року у Концертній залі Харківської обласної філармонії відкрився ХХV-й Міжнародний музичний фестиваль «Харківські Асамблеї».

Із привітанням виступила художній керівник фестивалю, ректор Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського, народна артистка України, професор Тетяна Вєркіна.

В урочистій концертній програмі взяли участь:

  • Академічний симфонічний оркестр «Харківської обласної філармонії»;
  • Студентський симфонічний оркестр Харківського національного університету мистецтв імені І. .П. Котляревського;
  • Диригент – Крістоф Адт (Німеччина), 
  • Піаніст – Вольфганг Манц (Німеччина);

Прозвучали: 
Симфонія № 2, Cis-dur, op.61 Р. Шумана
Концерт для фортепіано з оркестром № 1, d-moll, op.15 Й. Брамса



У Великій залі ХНУМ імені І. П. Котляревського відбулося жеребкування учасників ІІІ-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва «Харківські Асамблеї».

Марія Борисенко
Фото – Людмила Казакова