День XVIII14.10.2019

 


У Великій залі ХНУМ імені І. П. Котляревського відбувся концерт Камерної музики, в якому взяли участь Паула Пройсс (скрипка) та Мирослава Сумлінська (фортепіано), м. Ґданськ, Польща. Ведучий – Олександр Лисичка. 

Як носії польської культури виконавиці запропонували твори, переважно, польських композиторів. У програмі прозвучали: Соната е-moll, К 304, Соната B-Dur В. Моцарта; Соната а-moll Я. Падеревського; «Obertass mazurka», Концертний полонез D-Dur Г. Венявського; «Subito» В. Лютославського. 

Ансамблювання польських музикантів було бездоганним, темпераментним, із почуттям національного колориту у характерних п’єсах. 

Паула Пройссконцертмейстер Ельблонгського Камерного оркестру, Phd, лауреат міжнароднихконкурсів у номінаціях сольного та камерного музикування у Вроцлаві, Ґданську, Лодзі, Ольштині, Познані та інших містах. Виступає з гастролями у Естонії, Латвії, Литві, Німеччині, Турції, Франції, Чехії. 

Мирослава Сумлінська працює на кафедрі камерної музики Музичної академії у Гданську, Phd. Є лауреатом міжнародних конкурсів у номінаціях «Фортепіано», «Фортепіанний дует» у найпрестижніших змаганнях у м. Варшава, Польща, м.  Вальберг, Франція, м. Осло, Норвегія, м. Друскінінкаї, Литва, м. Нью-Йорк, США та інших.

Співпрацює з ансамблями та оркестрами Білорусі, Болгарії, Ізраїлю, Німеччини, США, Швейцарії.

 


У Камерній залі ХНУМ імені І. П. Котляревського відбувся концерт під назвою «З Україною в серці».

У програмі взяли участь студенти університетської кафедри народних інструментів України – Вікторія Деркач, Олександра Кондрат’єва, Ганна Коновал, Дарина Старовойтова (бандура), Анастасія Шморгун (цимбали), Анастасія Шнирьова (гітара), Руслан Желіба (баян), Костянтин Трикозюк (балалайка), Аліна Гутенко, Лілія Даниленко, Катерина Куспляк, Ксєнія Сліпченко (домра). Партія фортепіано – Ольга Калашнікова, Тетяна Міленіна, Ганна Чумаченко.

Прозвучали сольні та ансамблеві твори українських, у тому числі, харківських і зарубіжних композиторів: Соната для скрипки та чембало, C-dur М. Березовського; Сонати B-dur, F-dur, Арія Ельвіри, Арія Марини з опери «Сокіл» Д. Бортнянського; Прелюдія та Алегро у стилі Пуньяні Ф. Крейслера; Елегія, Гавот, «Думка-шумка» М. Лисенка; «Драматична фантазія» Н. Коста; «Коло» Б. Міхєєва; Концерт для домри з оркестром, «Бариня» В. Подгорного та інші.

Виконання деяких творів, зокрема, арій Д. Бортнянського та сонати М. Березовського стало можливим через перекладення для бандури під редакцією викладача кафедри – кандидата мистецтвознавства, доцента Любові Мандзюк.

Концерт виявився досить символічним у поєднанні із християнським святом «Покрови Пресвятої Богородиці» і державним святом Захисників України. 


На театральному відділенні ХНУМ імені І. П. Котляревського почато читання з сучасної драматургії «Котляревський-ХХІ».

Захід було організовано за підтримки кураторського проекту О. Міллер «DRAMA pro.ЧИТАННЯ».

У перший день читань харківські театрали спробували висловити своє ставлення до спадщини українського класика, виявляючи особисте бачення творів І. Котляревського та застосовуючи сучасні сценічні засоби. Студентка ХНУМ імені І. П. Котляревського Деніза Глезіна продемонструвала свою режисерську версію поеми «Енеїда»«Бортовий журнал мандрів Енея». Зробивши компіляцію з різних фрагментів твору та залучивши невелику кількість виконавців, режисерці вдалося передати життєлюбну атмосферу подорожі троянців завдяки іронії та особливій ритмічній структурі читання.

Уривок з «Енеїди» – «Зустріч Енея з Сивілою Кумською» поставила Ірина Кобзар зі студентами І-го курсу ХНУМ імені І. П. Котляревського. Майбутні актори театру ляльок виконали фрагмент поеми з пластичною виразовістю та винахідливістю, додавши епізоду трохи містичного настрою.

Режисерка відомого харківського театру-студії «Арабески» Світлана Олешко поставила епізод із п’єси «Наталка Полтавка» у формі перформативного читання. Діалог возного Макогоненка та виборного Тетерваковського виконали в легкій ігровій формі актори Ярослав Подшивалов та Місько Барбара з сучасним музичним супроводом, виявивши несподівані риси персонажів класичної п’єси.

Зовсім нетрадиційне бачення твору І. Котляревського запропонував і молодий колектив «Хам театр», виконавши музичний перформанс «Дівочий плач з двох пісень» з «Наталки Полтавки», поставлений режисером Микитою Поляковим.

Під керівництвом режисерки Ірини Сафіної пройшло читанням фрагменту з п’єси «Москаль-чарівник», до якого залучили учасників просто із глядацької зали – виконавці змогли не просто виразно розіграти запропонований уривок, а ще доповнити його імпровізованим музичним супроводом.


Сторінку підготували Марія Борисенко, Ольга Дорофєєва, Єлизавета Козінець, Марія Ніконова, Ольга Алексеєнко

Фото – Людмила Казакова, Марія Ніконова