День IV30.09.2019


 


30 вересня  у Великій залі ХНУМ імені І.П.Котляревського стартував IV-й Міжнародний конкурс музичного мистецтва «Харківські Асамблеї», відбулося  жеребкування учасників.  Увага! Змагання матиме три номінації: «Гітара», «Кларнет», «Фагот» у молодшій і старшій вікових групах, відповідно, 18-25 років, 26-40 роківКонкурс триватиме з 1 по 5 жовтня у Малій та Камерній залах ХНУМ, Гала-концерт переможців відбудеться 6 жовтня у Великій залі університету мистецтв.

БУКЛЕТ КОНКУРСУ

ПОРЯДОК  ВИСТУПІВ КОНКУРСАНТІВ


З вітальним словом до всіх присутніх у залі звернулися Голова організаційного комітету Конкурсу, Заслужена артистка України, доцент ХНУМ Анна Сагалова, члени журі Конкурсу – Заслужений діяч мистецтв України, професор ХНУМ, директор ХССМШ-і Валерій Алтухов, Заслужений діяч мистецтв України, професор НМАУ імені П. І. Чайковського Роман Вовк.

Візитівкою Конкурсу став Ансамбль кларнетистів (художній керівник – викладач харківської школи-десятирічки В. Дворніченко), до складу якого входять учні ХССМШ-і, студенти та аспіранти ХНУМ. Було виконано дві концертні п’єси із символічним змістом: джазова композиція «Dizzy Fingers / Запаморочення пальців» Zen Confrey як натік на віртуозні штудії конкурсантів та «Чернівецькі замальовки» Олександра Кукелки із яскравим національним колоритом, що відповідає тематиці цьогорічних «Асамблей», присвячених І. П. Котляревському.

Перед жеребкуванням учасників Анна Сагалова відкрила приємну новину – крім анонсованих премій, переможців чекають ще нагороди від спонсорів. А саме, від Міжнародної Асоціації конкурсів ЕМСY, до якої приєднався Конкурс «Харківські Асамблеї», для учасника молодшої вікової групи – поїздка до Європи із концертним ангажементом, сольний концерт, або виступ із симфонічним оркестром. Від Благодійного фонду підтримки молодих музикантів «Vere Music Fund» – грант на участь у міжнародному конкурсі або міжнародних майстер-класах. Від французької компанії «Selmer» – виробника музичних духових інструментів – поїздка до Франції для стажування у консерваторії.

По всіх питаннях учасники Конкурсу мають звертатися до організаційного комітету, який розташовано на другому поверсі Головного корпусу ХНУМ, аудиторія № 15.

УСІМ УЧАСНИКАМ БАЖАЄМО НАСНАГИ І ЧЕСНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ!


30 вересня вранці у ХНУМ імені І.П.Котляревського відбулася чергова серія майстер-класів із фагота – професора Консерваторій Кордови і Севільї  Луї Кастілло / Luis Castillo – та фортепіано – професора Вищої музичної Консерватории імені Мануеля Кастільо в Севільї Андреса Карлоса Манчадо Лопеса /   Andrés Carlos Manchado López. 


Best note every moment / Найкраще відзначати кожну мить

Регламент «Харківських Асамблей» складається з кількох комплементарних програм. Серед низки освітніх і діалогових, дискусійних заходів, що мають інтелектуальну та естетичну складові, в останні роки на фестивалі постійно діє програма майстер-класів. Вона допомагає відкрити студентам-виконавцям доступ до кращих освітніх практик, заради яких їм довелося би витрачати багато часу та коштів. Але Харківський фестиваль надає можливість співпраці з відомими у світі педагогами та музикантами, не виїжджаючи з Харкова.

Інформаційна довідка.

Луї Кастілло – викладач класу фагота та камерної музики в Консерваторіях Кордови та Севільї, запрошений до журі IV-го Міжнародного конкурсу музичного мистецтва у номінації «Кларнет» та «Фагот». Член-засновник камерних ансамблів «Trio Nikolaus», та «Sección Aurea», був учасником Кордовського та Арсіанського оркестрів.

Займається історичним виконавством, чому навчався у Королівській Консерваторії в Гаазі та Каталонській Школі Музики, відвідуючи майстер-класи C. Cristóbal, J. Borràs, W. Verchuren та D. Agrell.

Як історичний виконавець працював з колективами «Archivo 415», «Accademia del Piacere» та «Orquesta Barroca de Sevilla». Виступає також у складі нових ансамблів: «Musica Mensurabilis» «Ministerium» та «Quinteto Clásico de Sevilla».

Універсальний виконавець – Луї Кастілло – грає на інструментах усіх епох: дульціан, бароковий та класичний фаготи, різні інструменти романтичної доби та сучасності.

В університетських майстер-класах Луї Кастілло брали участь: учениця 4 класу ХССМШі Людмила Панасенко (твори «Наш край» Д. Кабалевського, «Танок веселих ведмежат» В. Блока), студент І курсу ХНУМ Андрій Юдін (Концерт B-Dur для фагота В. А. Моцарта, KV 191, ІІ і ІІІ частини), клас Г. Абаджяна; асистент ХНУМ Сергій Пророка, з (Концерт для фагота F-Dur, ІІ частина Й. Гуммеля), творчий керівник Г. Абаджян; студент ІІ курсу ХМУ ім. Б. М. Лятошинського Гліб Ганжин (Соната для фагота C Dur Я.-А. Кожелуха, ІІ і ІІІ частини), клас М. Зозулі; студент ІІ курсу ХНУМ Дмитро Харченко («Спогад» О. Алтухової), клас Г. Абаджяна.

Методика Л. Кастілло значною мірою тяжіє до театралізації через власний енергійний темперамент, демонструвалися імпровізаційні тренінги і спів (до речі, музикант має ліричний баритон). Маестро не випускав фагот із рук і багато прийомів показував безпосередньо на інструменті. Які тонкощі є в грі staccato та які труднощі виникають з треллю тощо. Він розмірковував про баланс техніки і музикальності, а також повсякчас заглиблювався у розмаїття емоцій в житті людини і їх відповідну проекцію в музиці та виконавстві. Миттєво міг провести експерименти на комунікацію виконавця і інструмента і заохотити до імпровізації музичних каденцій, цитував інших музикантів, налаштовував на певний настрій, де немає місця страху.

В майстер-класах взяли також участь викладачі університетської кафедри оркестрових духових інструментів та оперно-симфонічного диригування – провідний концертмейстер О. Алтухова, модератор і перекладач – старший викладач О. Пастухов.

 

  

Марина Дербас
Фото - Марина Дербас, Людмила Казакова, Олександр Кусков


Андрес Карлос Манчадо Лопес – професор Севільскої Консерваторії, працює в Севільї та Флоренції.

У майстер-класі взяли участь студенти ХНУМ Маргаріта Ушакова (Соната № 10, ор. 14, G-DurЛ. Бетховена), Світлана Шелудякова (фортепіанний Концерт № 20, d-mollВ. Моцарта, партія другого фортепіано – доцент ХНУМ Юрій Попов), Яків Воскобойніков ( «Тік-так» Ф. Куперена, три Прелюдії Дж. Гершвіна).

Працюючи над твором Л. Бетховена, професор, передусім, звернув увагу на «занурення у клавішу»: на його думку, це одна з найважливіших речей у мистецтві піанізму, треба вміти контролювати рівень натискання клавіші без прямої та грубої атаки звука.

Друга, не менш важлива річ – позиція розслабленої руки при грі: добрий «намір» студентки виконати всі вимоги свого викладача у цій сонаті призвів до затиснутої і скованої гри: «Вираз емоцій не повинен блокувати свободу нашої гри».

Третє – посадка є ще одним важливим аспектом досконалої гри на фортепіано: вона повинна бути прямою та елегантною, залишаючись вільною. Порада професора – відчути своє тіло: свободу зап'ястя, зв'язок пучки з передпліччям і плечем.

Четверте – педаль: нога учасниці занадто глибоко була поставлена на педаль, через це вона була неконкретною та змазаною. Професор порадив трохи змінити положення правої ноги: зсунути її трохи ближче до кінця та здвинути п'ятку трохи лівіше – так буде легше контролювати інтенсивність натискання на педаль (можна буде брати напів-педаль, чверть-педаль і т.д.).

Коментуючи виконання В. Моцарта, професор відразу задав студентці питання, чи знає вона, хто такий Моцарт. Він також звернув увагу на осмисленість гри: лише коли музикант чітко розуміє, ким саме був композитор, в який час він творив, в яку епоху жив, тільки тоді можна досконало передати характер виконуваного твору: «інтуітивна, чиста та трохи "дитяча" гра ознака Моцарта».

Про положення корпусу: близька посадка до інструмента «закриває» звук і посилання емоції.

Про динаміку: менше грубого форте та контроль натиску клавіші. 

Цитати професора Лопеза щодо виконання музики Дж. Гершвіна: «потрібно контролювати себе», «не можна блокувати себе, не буде такого контакту із музикою», «коли ти граєш, ти повинен бути самим собою, виражати себе, показати себе кожному», «треба вдихнути і відчути, як у тебе все вільно, ти не повинен боротися з інструментом, а маєш ним насолоджуватися», «бути відкритим до людей, до слухачів; виражати багато емоцій, так як ми артисти», «передавати, переводити всі свої ідеї в музику», «ми більш могутні, аніж ми думаємо. Ми не повинні соромитися того, якими ми є», «спочатку торкнутися душі, мінімальними рухами, коли граєш, потрібно відчути цю м'якість», «ти граєш, ніби у тебе на плечі хтось сидить і шепоче, що ти щось робиш не так, граєш погано, тож"убий" його, щоб він тобі не заважав))».

Далі буде...



 
Матеріали підготували студентка І курсу ХНУМ Сніжана Коровіна; Марія Борисенко
Фото - Сніжана Коровіна